Informacja dla zarządcy - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]

Napisano: 30 lis 2023, 12:37

Witajcie. Mam pytanie: Jak u Was wyglądają informacje o przyznaniu dodatku mieszkaniowego dla zarządcy? jakie informacje wpisujecie?
Anitakal
Stażysta
Posty: 118
Od: 13 sty 2021, 11:34
Zajmuję się: Świadczenia rodzinne, fundusz alimentacyjny, dodatki mieszkaniowe


Napisano: 04 gru 2023, 10:11

Nikt się nie wypowie?
Anitakal
Stażysta
Posty: 118
Od: 13 sty 2021, 11:34
Zajmuję się: Świadczenia rodzinne, fundusz alimentacyjny, dodatki mieszkaniowe

Napisano: 04 gru 2023, 10:22

Ja piszę taką INFORMACJĘ


PRZYZNANO dodatek mieszkaniowy w wysokości ........ złotych miesięcznie w tym ryczałt na zakup opału w wysokości ....... zł na okres 6 miesięcy, począwszy od dnia 01.12.2023r. do dnia 31.05.2024r.
Na podstawie złożonego oświadczenia cała kwota dodatku mieszkaniowego będzie przekazywana do:
........., przelewem na wskazane konto bankowe nr: .............. do dnia 10-tego każdego miesiąca.

W wyniku analizy zebranego materiału dowodowego wynika, że Pani ........... zamieszkuje w lokalu o powierzchni użytkowej ......... m². Gospodarstwo domowe składa się z ....... osób.
Decydujące znaczenie w sprawie o dodatek mieszkaniowy ma stan faktyczny i prawny istniejący w dacie złożenia wniosku.

Jednocześnie informuję, że zgodnie z art. 8 ust. 4 ustawy o dodatkach mieszkaniowych Zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokal mieszkalny zawiadamia organ przyznający dodatek mieszkaniowy o wystąpieniu zaległości, o których mowa w art. 7 ust. 11, obejmujących pełne 2 miesiące, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia tych zaległości. W przypadku niedopełnienia tego obowiązku zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokale mieszkalne zwraca organowi przyznającemu dodatek mieszkaniowy kwoty dodatków wypłaconych za miesiące, w których występowały zaległości w tych opłatach. Zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokal mieszkalny zwraca organowi te kwoty w terminie kolejnych 2 miesięcy, jeżeli gospodarstwo domowe, któremu przyznano dodatek mieszkaniowy, nie uiści zaległych opłat w terminie miesiąca od powstania obowiązku zawiadomienia organu o powstaniu zaległości. Jeżeli ryczałt na zakup opału był wypłacany zarządcy budynku albo innej osobie uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkalny, na których spoczywa obowiązek powiadamiania organu przyznającego dodatek mieszkaniowy o wystąpieniu zaległości w opłatach, zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokal mieszkalny zwraca także nienależnie wypłacony ryczałt.

Stosownie do treści art. 8a ust. 1 ww. ustawy:
1. W przypadku niewykonania obowiązku zawiadomienia organu przyznającego dodatek mieszkaniowy o wystąpieniu zaległości, o którym mowa w art. 8 ust. 4, organ uprawniony do przyznania dodatku mieszkaniowego nakłada w drodze decyzji na zarządcę budynku albo inną osobę uprawnioną do pobierania należności za lokal mieszkalny karę pieniężną w wysokości 500zł.
2. Kara pieniężna stanowi dochód budżetu gminy i jest uiszczana na rachunek bankowy organu przyznającego dodatek mieszkaniowy, w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja nakładająca karę pieniężną stała się ostateczna.
Knapa
Starszy referent
Posty: 887
Od: 24 kwie 2019, 10:08
Zajmuję się: Dm



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x