ja takich wytycznych co prawda nie mam, ale u nas prawnicy zawsze nam powtarzają, że decyzja jest dla klienta i w decyzji ustala się ( i ewentualnie zmienia ) odpłatność klienta, a nie gminy- dlatego nie zmienia sie decyzji, jeśli zmieni się koszt utrzymania. Ja wtedy informuję klienta pismem, w którym piszę o zmianie średniego miesięcznego kosztu utrzymania i wpisuję np. że jego odpłatność pozostaje bez zmian, gdyż kwota zmiany jego dochodu nie przekroczyła 10 % i już.
Nie ma takich wytycznych,decyzję zmieniam od lat,ponieważ płacę na podstawie decyzji o odpłatności z pomostu,więc nie będę robiła fikcyjnych decyzji,kontrola nie zarzuciła mi tego tym bardziej iż mam interp. ministerstwa finansów ST1-4834-241/06/346 Warszawa 2006.05.05 ,,podstawą udokumentowania odpłatności o której mowa w art.61 ust 2 pkt 3 ustawy o pomocy społecz powinna byc właściwa decyzja administracynja ,,