Zmiana właściciela, a tym samym zarządcy budynku - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 4 ]

Napisano: 24 paź 2024, 10:01

Cześć,
Nigdy takiej sytuacji jeszcze nie przerabiałam, a mianowicie:
Po przyznaniu dodatku mieszkaniowego i wypłacie dwóch miesięcy nastąpiła zmiana właściciela nieruchomości, tj. sprzedaż budynku.
Sprzedaż nastąpiła 20 dnia miesiąca.

Czy w związku ze zmianą właściciela za część miesiąca właściciel dotychczasowy nieruchomości powinien zwrócić ten dodatek do opsu? Czy rozliczenie w tym zakresie powinno nastąpić pomiędzy właścicielami nieruchomości?

Czy w związku ze zmianą właściciela nieruchomości uchylam dotychczasową decyzję przyznającą dodatek mieszkaniowy dla zamieszkałego?
Czy jednak w związku ze zmianą właściciela budynku zmieniam wyłącznie decyzje w zakresie komu będę przekazywać dodatek oraz oczywiście zmieniają się dane do przelewu dodatku?

Proszę Was o pomoc.
ops-ops
Stażysta
Posty: 143
Od: 11 sty 2016, 14:26
Zajmuję się:


Napisano: 24 paź 2024, 10:44

interpretacja z lexa:
...w związku ze zmianą zarządcy budynku organ powinien stwierdzić w formie decyzji administracyjnej wygaśnięcie decyzji przyznających dodatek mieszkaniowy na okres do 31.07.2023 r., w trybie art. 162 § 1 pkt 1 i § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego - dalej k.p.a. Powołane przepisy k.p.a., regulują jeden z nadzwyczajnych trybów postępowania administracyjnego. Treść art. 162 § 1 k.p.a., stanowi, że organ administracji publicznej, który wydał decyzję w pierwszej instancji, stwierdza jej wygaśnięcie, jeżeli decyzja:
1) stała się bezprzedmiotowa, a stwierdzenie wygaśnięcia takiej decyzji nakazuje przepis prawa albo, gdy leży to w interesie społecznym lub w interesie strony;
2) została wydana z zastrzeżeniem dopełnienia przez stronę określonego warunku, a strona nie dopełniła tego warunku.
Organ stwierdza wygaśnięcie decyzji w drodze decyzji (art. 162 § 3 k.p.a.). Wobec powyższego, w niniejszej sytuacji, organ powinien wygasić decyzje przyznające dodatek mieszkaniowy z uwagi na słuszny interes organu, który wypłaca to świadczenie ze środków własnych gminy (art. 9 u.d.m.). Z kolei osoby ubiegające się o dodatek mieszkaniowy mogą złożyć wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego w dowolnym wybranym przez siebie terminie, ponieważ przepisy u.d.m., w porównaniu do innych aktów prawnych, nie zawierają ściśle określonego terminu na złożenie wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego.

Na jakie art. się powołać przy wyłącznie zmianie decyzji w zakresie zarządcy?
Czy zmiana zarządcy to już bezprzedmiotowość wg Was?


Mimo podpisania nowych umów, z nowym właścicielem budynku, mieszkańcy wynajmują nadal te samie mieszkania, nadal mają tytuł prawny do tego samego mieszkania, tylko na podstawie nowej umowy.
ops-ops
Stażysta
Posty: 143
Od: 11 sty 2016, 14:26
Zajmuję się:

Napisano: 24 paź 2024, 11:14

Maxima
VIP
Posty: 2963
Od: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE

Napisano: 24 paź 2024, 13:32

Co z dodatkiem mieszkaniowym za część miesiąca?
Zarządca stary z nowym sam się rozlicza?
Ściągam za te parę dni od starego zarządcy i przekazuje nowemu?
Czy ja to jakość rozstrzygam?
ops-ops
Stażysta
Posty: 143
Od: 11 sty 2016, 14:26
Zajmuję się:


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 4 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x