interpretacja z lexa:
...w związku ze zmianą zarządcy budynku organ powinien stwierdzić w formie decyzji administracyjnej wygaśnięcie decyzji przyznających dodatek mieszkaniowy na okres do 31.07.2023 r., w trybie art. 162 § 1 pkt 1 i § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego - dalej k.p.a. Powołane przepisy k.p.a., regulują jeden z nadzwyczajnych trybów postępowania administracyjnego. Treść art. 162 § 1 k.p.a., stanowi, że organ administracji publicznej, który wydał decyzję w pierwszej instancji, stwierdza jej wygaśnięcie, jeżeli decyzja:
1) stała się bezprzedmiotowa, a stwierdzenie wygaśnięcia takiej decyzji nakazuje przepis prawa albo, gdy leży to w interesie społecznym lub w interesie strony;
2) została wydana z zastrzeżeniem dopełnienia przez stronę określonego warunku, a strona nie dopełniła tego warunku.
Organ stwierdza wygaśnięcie decyzji w drodze decyzji (art. 162 § 3 k.p.a.). Wobec powyższego, w niniejszej sytuacji, organ powinien wygasić decyzje przyznające dodatek mieszkaniowy z uwagi na słuszny interes organu, który wypłaca to świadczenie ze środków własnych gminy (art. 9 u.d.m.). Z kolei osoby ubiegające się o dodatek mieszkaniowy mogą złożyć wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego w dowolnym wybranym przez siebie terminie, ponieważ przepisy u.d.m., w porównaniu do innych aktów prawnych, nie zawierają ściśle określonego terminu na złożenie wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego.
Na jakie art. się powołać przy wyłącznie zmianie decyzji w zakresie zarządcy?
Czy zmiana zarządcy to już bezprzedmiotowość wg Was?
Mimo podpisania nowych umów, z nowym właścicielem budynku, mieszkańcy wynajmują nadal te samie mieszkania, nadal mają tytuł prawny do tego samego mieszkania, tylko na podstawie nowej umowy.