cóż...dodatek wnioskodawcy dalej się należy...bo blok stoi i czynsz płacą...zmieni się tylko zarządca a to już trzeba poczekać...może pod koniec kwietnia lub na początku maja wyjaśni się sytuacja
Na jakie art. się powołać przy wyłącznie zmianie decyzji w zakresie zarządcy?...w związku ze zmianą zarządcy budynku organ powinien stwierdzić w formie decyzji administracyjnej wygaśnięcie decyzji przyznających dodatek mieszkaniowy na okres do 31.07.2023 r., w trybie art. 162 § 1 pkt 1 i § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego - dalej k.p.a. Powołane przepisy k.p.a., regulują jeden z nadzwyczajnych trybów postępowania administracyjnego. Treść art. 162 § 1 k.p.a., stanowi, że organ administracji publicznej, który wydał decyzję w pierwszej instancji, stwierdza jej wygaśnięcie, jeżeli decyzja:
1) stała się bezprzedmiotowa, a stwierdzenie wygaśnięcia takiej decyzji nakazuje przepis prawa albo, gdy leży to w interesie społecznym lub w interesie strony;
2) została wydana z zastrzeżeniem dopełnienia przez stronę określonego warunku, a strona nie dopełniła tego warunku.
Organ stwierdza wygaśnięcie decyzji w drodze decyzji (art. 162 § 3 k.p.a.). Wobec powyższego, w niniejszej sytuacji, organ powinien wygasić decyzje przyznające dodatek mieszkaniowy z uwagi na słuszny interes organu, który wypłaca to świadczenie ze środków własnych gminy (art. 9 u.d.m.). Z kolei osoby ubiegające się o dodatek mieszkaniowy mogą złożyć wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego w dowolnym wybranym przez siebie terminie, ponieważ przepisy u.d.m., w porównaniu do innych aktów prawnych, nie zawierają ściśle określonego terminu na złożenie wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego.
Dodatku nie przeliczasz na dni. Jeśli zmiana zarządcy nastąpiła po 10, czyli po wypłacie to zmieniasz od kolejnego miesiaca. Jeśli wcześniej, to niech napiszą, że rozliczą się sami.