Witajcie, czy ktoś z Was miał podobną sytuację? Parę dni temu otrzymałam maila ze sklepu medycznego z prośbą o wskazanie konta na jakie sklep może dokonać zwrotu dofinansowania do zakupu przystawki elektrycznej do wózka inwalidzkiego w roku 2019 z uwagi na brak możliwości naprawy zakupionego sprzętu. Umowa z Beneficjentem została zawarta w 2019 r. następnie zostały złożone dokumenty przez Beneficjenta potwierdzające dostarczenie sprzętu do Wnioskodawcy. Z rozmowy z pracownikiem sklepu wiem, że pan chciał dokonać naprawy przystawki w ramach obowiązującej na nią gwarancji lecz ta naprawa nie jest możliwa przez co sklep zdecydował się na zwrot zarówno udziału własnego Beneficjenta jak i dofinansowania w ramach ,,Aktywnego Samorządu'' (przedstawiona została faktura przelewowa, przez co dofinansowanie zostało przekazane bezpośrednio na konta sklepu). Zastanawiam się co należy zrobić w takiej sytuacji? Czy zwrot środków polegający na wykonaniu dwóch przelewów (na konto Wnioskodawcy - udziału własnego i do PCPR - dofinansowania) jest słusznym rozwiązaniem? Czy sklep powinien zwrócić całość na konto tego pana by ten mógł zakupić nową przystawkę informując o tym PCPR? Może istnieje możliwość, iż po dokonaniu zwrotu na konto pana i PCPR oraz po przekazaniu tego zwrotu przez PCPR do oddziału PFRON, Realizator mając wiedzę, iż Beneficjent oddał przystawkę do sklepu oraz, że nie ma możliwości jej naprawy mógłby skrócić okres karencyjny na zawarcie umowy i przyznać panu dofinansowanie na nową przystawkę? Spotkał się ktoś z Was z czymś podobnym?
