PCPR pisze:Zdecydowanie zgadzam się z Tobą. Powinno to być jasno określone, że jakaś część powinna trafić do pracownika - OBOWIĄZKOWO!!!
pcpr pisze:co prawda jest zapis w programie że 5 % na obsługę ale kierownictwo uważa te pieniądze za całkiem nie złą formę załatania budżetu (np. zakup materiałów itp.) a nie dodatkowe wynagrodzenie za pracę. Mógłby pfron zapisać (tak aby docenić naszą pracę w AS), że przykładowo jakiś % z tych 5% musi być przeznaczony na wynagrodzenie dla pracownika :] no ale, kto o nas pomyśli....
Zgadzam się z Wami w 100%, PFRON powinien dokładniej wskazać na co maja iść pieniądze z obsługi, a także kontrola powinna dotyczyć się tego na co te pieniądze są wydawane. Sprawa tyczy się również pieniędzy na ewaluację i promocję.
U mnie z obsługi jest ok. 18 tysięcy (z całego roku) + pieniądze z ewaluacji i promocji. Kierowniczka pismami do dyrektora wywalczyła w roku ubiegłym nagrody dla pracowników (po 2 tysiące na głowę),w tym roku również dostaliśmy po 2 tysiące (brutto). Reszta idzie na materiały biurowe, wyposażenie pokoi (szafy, krzesła, komputery), remonty (i to w całym budynku). Z ewaluacji pieniądze idą również na materiały biurowe; z promocji częściowo na ogłoszenia w prasie, reszta chyba tez na materiały biurowe.
Co do podziału obowiązków, są dwie osoby (+ 2 stażystów), jedna robi SKRT (20wniosków - 12 umów), ortopedyczne (pewnie będzie na koniec roku z 1800 wniosków) i sprzęt rehab. (40-50 wniosków i tyle samo umów), AS-ocena merytoryczna, przygotowanie umów i ich rozliczanie, promocja i ewaluacja, kontrola, kontakt z ekspertem (w tym roku moduł I ok. 30 wniosków, moduł II ok. 100 wniosków i umów); druga osoba (kierownik): WTZ, turnusy (tylko dzieci ok 110 wniosków), bariery (100 wniosków), AS- ocena formalna, sprawozdania z AS i PFRON i wszystko inne co robi kierownik. Mieliśmy troje pracowników (ta 3 była zatrudniona z projektu EFS i robiła trochę rzeczy z zadań PFRONu, ale projekt się skończył i zostaliśmy we dwoje). Uważam, że mamy za dużo obowiązków, nie można się skupić a tu przecież wszędzie chodzi o liczenie pieniędzy, łatwo się pomylić, ale co tam dyrekcja nie widzi problemu, mam nadzieje, że nam w przyszłym roku zatrudnią kogoś
