Proszę o radę/informację dotyczącą archiwizowania. Niby wszystko jest jasne. Instrukcję mamy od ubiegłego roku. ale mnie nurtuje sprawa akt wieloletnich. np. sprawa wpływa w IV 2012 ro o skierowanie do DPS. Klient został skierowany w V 2012, ale to nie zamyka teczki klienta, poniewaz latami nadchodzą rózne dokumenty do sprawy. jak dlugo w takim razie ten segregator ma stac na pólce? tak dlugo jak zyje klient? moze to byc przeciez i 10-20 lat....
w wykazie akt sprawy DPS mam na B5 wobec czego po 5 latach pale niepotrzebne dokumenty. Zatrzymuje sobie jednak wyw. I z całą dokumentacją kierująca do dps i decyzja
Owszem B5 ale od zakończenia sprawy. W przypadku gdy klient został skierowany w dps i nadal tam przebywa to niestety nie możesz tych akt archiwizować. Decyzja o skierowaniu i odpłatności jest nadal aktualna. Akta archiwizujesz po zakończeniu sprawy (np smierci, opuszczeniu dps), a po 5 latach je niszczysz.
O czy ta mowa! A dokumenty np. świadczeń pielęgnacyjnych ze składkami też miałyby niszczone, aby nie leżały na półce, albo dokumenty pracownicze (a co ze składkami na ubezpieczenie i uzyskaniem informacji o latach składkowych po np. 20 latach. W kwestii dps podobnie jeżeli osoba zyje to dokumenty stanowią akta trwającej sprawy (np. odpłątność za dps jej elementem). Dopiero po smierci tej osoby, akta 2 lata na półce i następnie przekazanie do składnicy akt (kat. B5) i na przemiał.