Asystent Rodziny
Serdecznie zapraszamy Państwa w dniach 20.05-23.05.2013 na szkolenie wyjazdowe:
Jak efektywnie pomagać i nie ulegać wypaleniu zawodowemu
czyli narzędzia komunikacyjne i psychologiczne w pracy asystenta rodziny
Szkolenie obejmuje moduły, na których oprócz zapoznania się zagadnieniami programowymi, uczestnicy będą mieli okazję do przepracowania konkretnych, trudnych sytuacji z ich doświadczenia z pracy. Program każdego dnia szkoleniowego będzie podzielony na część poświęconą wprowadzaniu wiedzy merytorycznej i odniesienia jej do rzeczywistości z jaką mają do czynienia asystenci rodziny w swojej pracy oraz część warsztatów poświęconą rozwiązywaniu konkretnych, zgłoszonych problemów
 Odbiorcy: Szkolenie jest adresowane do asystentów rodzin, wypełniających obowiązki zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
 Prowadzący: Bożena Andrzejak – psychoterapeuta, coach, trener. Jest ekspertem
w zakresie komunikacji interpersonalnej. Prowadzi praktykę indywidualną w zakresie rozwoju osobistego i rozwoju kariery oraz szkolenia dla firm i organizacji rządowych, samorządowych oraz NGO. Jej klientami byli pracownicy: Ministerstwa Sprawiedliwości, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Powiatowych Urzędów Pracy z teren całego kraju, Urzędu Regulacji Energetyki, Urzędu Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy, uczestnicy programu Akademii Ekonomii Społecznej (pracownicy organizacji pozarządowych oraz samorządowych z województwa lubuskiego), a także pracownicy międzynarodowych koncernów oraz małych i średnich przedsiębiorstw z całej Polski.
 Odpłatność: 1 400,00 zł brutto*/ 1 osoby (w cenie tablet z materiałami dla każdego uczestnika)
* (dla osób opłacających szkolenie w min.70% ze środków publicznych szkolenie zwolnione z VAT, dla pozostałych osób do ceny należy doliczyć 23% VAT)
W cenie szkolenia zapewniamy wykłady, autorskie materiały wykładowe, zakwaterowanie w pokojach dwuosobowych, serwisy kawowe, wyżywienie od kolacji 20.05.2013 do obiadu w dniu 23.05.201, opiekę organizatora na miejscu, zaświadczenia.
Jako niepubliczna placówka oświatowa wydajemy zaświadczenia ukończenia szkolenia zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 11.01 2012 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 186).
 Miejsce: szkolenie odbędzie się w dniach 20.05.-23.05.2013 r w :
Posejdon w Międzyzdrojach ul. Promenada Gwiazd
 Zgłoszenia: należy kierować faxem na „karcie zgłoszenia” do 10.05.2013 r
(liczba miejsc ograniczona- decyduje kolejność zgłoszeń).
Program szkolenia
Jak efektywnie pomagać i nie ulegać wypaleniu zawodowemu
czyli narzędzia komunikacyjne i psychologiczne w pracy asystenta rodziny
1. Trudne sytuacje komunikacyjne – bank trudnych sytuacji. Zidentyfikowanie obszarów problematycznych.
2. Rola nastawienia i jej wpływ na styl komunikacji oraz charakter budowanej relacji.
3. Schemat procesu komunikacyjnego. Komunikacja jedno i dwustronna.
4. Komunikacja niewerbalna oraz jej wpływ na budowanie relacji i efektywność przekazu.
5. Rola pytań w pozyskiwaniu informacji . Techniki aktywnego słuchania (parafraza, doprecyzowywanie, pytania).
6. Bariery komunikacyjne – co utrudnia a czasami wręcz uniemożliwia komunikacje.
7. „Kto ma problem?” – matryca komunikacji T. Gordona.
8. Współpraca czy rywalizacja? Postawy wobec sytuacji potencjalnie konfliktowych. Myślenie silosowe vs realizacja wspólnych celów.
9. Okno Johari – autodiagnoza. Korzyści z dawania i pozyskiwania informacji zwrotnej. Schemat informacji zwrotnej. Praktyczne zastosowanie.
10. Mechanizm wyuczonej bezradności – praca z postawą.
11. Poziomy Diltsa – rola przekonań i wartości ich wpływ na zachowania.
12. Style komunikacyjne i ich wykorzystanie w relacji z klientem wewnętrznym oraz zewnętrznym. Autodiagnoza.
13. Dopasowanie się do Klienta na poziomie psychologicznym: autodiagnoza własnego stylu komunikacyjnego i rozpoznawanie stylu Klienta.
14. Postępowanie w sytuacjach wykraczających poza uprawnienia pracownika.
15. Reguły wpływu społecznego oraz mechanizmy psychologiczne mające znaczenie w sytuacji reagowania na zastrzeżenia. (Podejście problemowe vs osobiste, Tak, ale…, Zasada racjonalność, Zasada wzajemności)
16. Techniki postępowania w trudnych sytuacjach z klientami. (Programatory językowe i ich wpływ na reakcje klientów, Postawa asertywna)
17. Odnawianie zasobów. Techniki antystresowe. Zarządzanie emocjami.
SZCZEGÓŁY
https://www.lexauditor.pl/index.php?kat=25