Napisano: 16 sty 2016, 23:12
Już od 1 lutego , każdy pracownik pomocy społecznej, który wprowadzi potencjalnego klienta pomocy społecznej w błąd, lub będzie używał nieprawdziwych argumentów, lub odwodził klienta od wystąpienia o pomoc, będzie podlegał natychmiastowej ocenie przez instytucje prokuratury. To skutki tego, iż wielu pracowników pomocy społecznej ( na polecenia lub z własnej inicjatywy) straszyło różnymi konsekwencjami klientów pomocy społecznej lub ich bliskich czy rodziny, że np. będą płacić za pobyt w domu opieki, że wzrośnie ich opłata za pobyt ojca w takim domu, itp. itp. Przykładów można mnożyć, ale jedno nie podlega wątpliwości, oszukiwanie, zastraszanie czy manipulowanie kimkolwiek, a w szczególności człowiekiem przychodzącym po pomoc i wsparcie jest wręcz odczłowieczeniem, bo o etyce zawodowej czy moralności nie można tutaj mówić, a są to nagminne przypadki, w wielu , wielu gminach.