BEZ ROZPATRZENIA CZY DEC ODMOWNA?? - Pomoc społeczna (forum ogólne)

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 4 ]

Napisano: 30 maja 2019, 9:58

wniosek złożony 30 kwietnia, Pani nie dostarczyła dokumentów pomimo wysłanego wezwania. pozostawiamy wniosek bez rozpatrzenia czy wydajemy dec odmowną?????
Łucka
Praktykant
Posty: 48
Od: 20 mar 2018, 11:11
Zajmuję się: kdr


Napisano: 30 maja 2019, 10:04

odmowa na brak współpracy
ipsirka
Stażysta
Posty: 98
Od: 09 mar 2017, 8:30
Zajmuję się: PS

Napisano: 31 maja 2019, 8:27

Zostawiasz bez rozpatrzenia. W wezwaniu o uzupełnienie powinno być napisane, że jeżeli sie nie zgłosi to wniosek zostanie nie rozpatrzony.
kasiagops12
Stażysta
Posty: 59
Od: 16 lip 2018, 13:30
Zajmuję się: pracą socjalną

Napisano: 02 cze 2019, 21:39

Byłbym tu jednak ostrożny, rozważając pozostawienie wniosku bez rozpoznania, z powodu niedostarczenia dokumentu. To jest pewne ryzyko – np. nasze SKO bezwzględnie uwala takie sprawy. Właściwie każde postępowanie powinno zakończyć się decyzją (art. 104 Kpa), żeby delikwent miał „czarno na białym” rozstrzygnięcie swojej sprawy i ewentualnie możliwość odwołania. Natomiast co stanie się w przypadku, gdy klient za miesiąc przypomni sobie, że składał podanie, a „nic nie dostał”? Jakieś pisma niby ośrodek słał, ale nic z nich dla niego nie wynikało. Otóż mimo informacji o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia, on nadal może skarżyć OPS za przewlekłość postępowania lub bezczynność organu! Konsekwencje są znane i chyba oczywiste. Ten przepis (art. 64 Kpa) dotyczy raczej spraw, gdzie bezwzględnie - wraz z wnioskiem należy dostarczyć urzędowi konkretny – jedyny słuszny - dokument, bez żadnej alternatywy i najczęściej – przy znacznie ograniczonej możliwości pozyskania go przez pracownika danej instytucji. Natomiast w pomocy społecznej, w większości przypadków zawsze można coś oświadczyć zamiast przedkładać zaświadczenie, socjalny może sam wydobyć żądane informacje z innych instytucji czy pozyskać dane z alternatywnych źródeł. Klienci pomocy społecznej są też osobami specyficznymi: z deficytami umiejętności społecznych, pamięci, uwagi, schorzeniami psychicznymi i często nie potrafią lub nie są w stanie zdobyć żądanego dokumentu. To pracownik socjalny powinien dołożyć wszelkich starań, żeby pozyskać niezbędne dane i w miarę szybko zakończyć postępowanie. Natomiast 30 dni beztroskiego oczekiwania na dokumenty trochę zakrawa na kpinę i bezczynność organu. Pomoc społeczna jest specyficzną działalnością i zawsze można (a nawet trzeba zgodnie z art. 7 i 77 Kpa) zrobić więcej, np.: wysłać powtórne wezwanie, pojechać do klienta (nawet kilkakrotnie) i sprawdzić co się dzieje, czy samemu próbować uzyskać niezbędne informacje. Należy mieć to na uwadze. Bez tego zarówno pozostawienie podania bez rozpoznania, jak również odmowa na brak współpracy, prawie na pewno spotka się z ostrą reprymendą ze strony SKO lub kontroli. Tak na przyszłość proponuję dochować wszelkich starań, żeby klient był właściwie poinformowany co i kiedy ma dostarczyć (i mieć to potwierdzone na piśmie), potem powinno nastąpić wezwanie (z określonym w dniach terminem) do dostarczenia brakujących informacji, następnie powtórne wezwanie, w międzyczasie próby kontaktu telefonicznego i osobistego oraz starania o samodzielne pozyskanie wymaganych danych i dopiero wtedy – w przypadku braku reakcji klienta i żądanych informacji – można myśleć o odmowie udzielenia świadczeń, ze względu na brak współpracy (bardziej zalecane) lub pozostawieniu wniosku bez rozpoznania (mniej zalecane).
Quidquid latine scriptum sit, sapienter videtur
Ten z Łopieki
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 2112
Od: 01 lut 2018, 11:37
Zajmuję się: rzucam pyrami w dinozaury
Lokalizacja: Kątownia, trzecie drzwi po prawej



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 4 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x