Otrzymałam elektroniczny wniosek dla nowej rodziny. Przy weryfikacji pokazuje się błąd biznesowy:
"Dla osoby XYZ o numerze PESEL ........... nie zostanie przyznana karta elektroniczna, ponieważ na liście uprawnionych widnieje osoba o numerze PESEL (...........) która nie jest z tej samej rodziny. Przejdź do edycji wniosku i wybierz przycisk 'Lista uprawnionych' aby zmodyfikować te dane."
Chodzi tutaj o rodziców dzieci, którzy są małżeństwem. We wniosku wszystko się zgadza, więc powinni oni móc wyświetlać wzajemnie swoje karty, a tu taka niespodzianka. System uparcie przypisuje te osoby do starych rodzin, w których byli rejestrowani jako dzieci, ale stare karty są już nieważne. Przy powiązaniu wniosku z rodziną zaznaczam, że nie wybieram tych starych rodzin i nic. Może ktoś miał taki przypadek i wie co zrobić, bo na numer telefonu ds. problemów technicznych dodzwonić się nie mogę.