Witam, po miesiącu od wydania decyzji zorientowałam się, że zrobiłam błąd w wyliczeniu dodatku. Co teraz ?postanowienie, decyzja prostująca, czy może jeszcze coś innego? W dodatkach jestem nowa i nie bardzo wiem jak sobie z tym fantem poradzić. Pomocy.
Art. 113. § 1. Organ administracji publicznej może z urzędu lub na żądanie strony prostować w drodze postanowienia błędy pisarskie i rachunkowe oraz inne oczywiste omyłki w wydanych przez ten organ decyzjach.
spróbuj tego a tak nawiasem dobry urzędnik powinien mieć przy sobie KPA (tak jak katolik różaniec) i go używać
tak nawiasem mówiąc to jestem raczkującym urzędnikiem( zapytać o radę doświadczonych urzędników jest wskazane), a w przyszłości mam zamiar mieć przy sobie KPA zdecydowanie częściej niż katolik różaniec.
małe ww bałamuci młodą totalnie, aż nie sposób przejść spokojnie. Ten różaniec i referaty niech przepuszczę, ale sposobu postępowania z decyzją nie wypada z racji miejsca dyskusji. Otóż art. 113 dotyczy spraw OCZYWISTYCH, czyli jakby niezauważalnych, nad którymi przechodzi się swobodnie odczytując właściwą treść. W omawianym przypadku mam wątpliwości, autor/ka też ma. Skoro są wątpliwości, to nie może by mowy o pomyłce oczywistej. Wobec tego miałyby tu zastosowanie przepisy o zmianie decyzji - art. 155 (taki pogląd już był kiedyś na forum). Konieczna byłaby zgoda strony, zapewne rozmowa z nią, korespondencja, zawiadomienie o wszczęciu postępowania, itd. Ba, może się okazać, że takiej zgody zabraknie i całe zamieszanie na marne. Dlatego ogólnie korzystniej zostawić jak jest i przekonać „bossa”. W końcu decyzja jest już ostateczna.
oj tam PCW już od razu bałamuci ....... w TVN nie jesteśmy
Oczywiście róznież bym był za przesiedzeniem cicho ale jak sie boss 155 miało by tu wieksze zastosowanie ale te wszystkie związane z tym procedury moga młodą dokumentnie odstraszyć a więc można pokusić się o mój pomysł