Błąd w adresie mailowym a karta elektroniczna - Karta Dużej Rodziny

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 7 ]

Napisano: 06 maja 2019, 16:37

Członek rodziny niby posiada kartę elektroniczną, ma aplikację na telefonie, ale nie może się zalogować. W SI KDR jego adres mailowy jest błędnie podany, stąd pewnie nie otrzymał hasła inicjującego. Co tu można zrobić poza edycją adresu mailowego w SI KDR? Czy poprawienie tego adresu spowoduje, że mail zostanie wysłany na prawidłowy adres i dzięki temu problem będzie rozwiązany? Osobiście w to wątpię, ale może ktoś ma w tej kwestii jakieś własne doświadczenia?
Czy jeżeli w celu wydania karty elektronicznej z poprawnym adresem będę chciał anulować tę pierwotną, nie zrobi się tak, że automatycznie anulowana zostanie też tradycyjna? Tego wariantu wolałbym uniknąć.
iks_ps
Stażysta
Posty: 63
Od: 10 lip 2018, 18:39
Zajmuję się: PS


Napisano: 07 maja 2019, 7:02

https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207259237
Herka pisze: Jeżeli kartę chcemy ZAKTUALIZOWAĆ należy wejść w zakładkę "Zarządzanie kartami", wyszukać kartę i wybrać dla niej na dole strony "Aktualizuj dane teleadresowe". Pojawi się okno pozwalające na modyfikację numeru telefonu, maila i listy uprawnionych. Po zapisaniu dane zostaną przesłane do PWPW i osoba posiadająca kartę powinna otrzymać wiadomość na nowy numer telefonu. Numer karty i dane na niej zawarte nie ulegną zmianie, aktualizacja nie dotyczy bowiem karty tradycyjnej.

W kwestii formalnej ani anulowanie ani aktualizacja nie wymagają składania nowego wniosku. W przypadku aktualizacji można tak jak pisał @michu95 do starego wniosku jako jeden z dokumentów dodać sam załącznik ZKDR-4.
Gdybyś zaktualizował maila i okazałoby się, że ktoś nie dostał tej wiadomości na maila z nowym hasłem, to niech skorzysta z opcji odzyskania hasła??
Nie musisz nic anulować, jeżeli zostało wydane poprawnie, a błąd jest w adresie mailowym to moim zdaniem powinieneś poprawić email na prawidłowy i wtedy ta osoba niech spróbuje odzyskać hasło - na pewno jakaś opcja na ich stronie jest. Co prawda, jeśli ktoś miał założonego takiego maila jak podałeś (tego błędnego) to przyszedł mu kogoś numer karty xD i teoretycznie "chyba" mógł się zalogować na jego konto przez odzyskanie hasła. W mailu nie ma hasła, ale z tego co wiem, to można było je odzyskać, ponieważ kiedyś jednej Pani pomagałem to zrobić, ponieważ "skasowała" smsa z hasłem. Pamiętam, że było to do zrobienia, tylko instrukcje na ich stronie co gdzie wpisywać nawet mnie zaskakiwały - w sposób niejasny, nie wiadomo które hasło trzeba było podać i wymagało podania przy odzyskiwaniu nowego i przy pierwszym logowaniu też kazało zmienić. Masakra... z dobre 15min z tym walczyłem, gdzie taka procedura powinna trwać góra 2.

A tutaj, też informacja niżej, żeby zaktualizować, a nie anulować...
Herka pisze: Jeżeli błąd popełniono w jednej z następujących danych to kartę (tradycyjną i elektroniczną) należy ANULOWAĆ: imię pierwsze, imię drugie, nazwisko, data urodzenia, termin ważności, pesel, numer dokumentu tożsamości. Jeżeli błąd popełniono w jednej z poniższych danych to kartę (elektroniczną) należy ZAKTUALIZOWAĆ: numer telefonu, adres e-mail, lista osób uprawnionych do wizualizacji karty. Poniżej znajduje się opis jak dokonać anulowania lub aktualizacji karty w zależności od potrzeby.
michu95
Starszy referent
Posty: 768
Od: 17 cze 2016, 12:10
Zajmuję się:

Napisano: 07 maja 2019, 7:44

na maili przychodzi tylko login, który jesteśmy w stanie sami przekazać klientowi spisując go z systemu, gorzej z hasłem które przychodzi sms na tel. jak jest błąd w nr. tel. to go można poprawić, ew. wpisać inny nr tel. aby przyszło nowe hasło, powinno się to stać w ciągu 24h przynajmniej teoretycznie, chociaż zalecane było aby klient sam się kontaktowało w sprawie haseł mailowo, chociaż teraz nie pamiętam tego maila i nie wiem czy to działa ;)
"To err is human, to forgive is divine"
ubu
Awatar użytkownika
Podinspektor
Posty: 1756
Od: 27 lip 2017, 11:31
Zajmuję się: KDR

Napisano: 07 maja 2019, 8:07

Dzięki za podpowiedzi. Adres mailowy już poprawiłem, tylko czy to coś zmieni dla klienta? W przywołanym poście jest mowa o wysłaniu wiadomości tylko na nowy numer telefonu, a ten w opisanym przypadku nie ulega zmianie, a jedynie zmienia się adres mailowy. Nie bardzo wiem jak mógłbym zidentyfikować i przekazać klientowi ten login. Takich danych na SI KDR nie widzę, bo pewnie nie jest to numer zamówienia karty elektronicznej.
iks_ps
Stażysta
Posty: 63
Od: 10 lip 2018, 18:39
Zajmuję się: PS

Napisano: 07 maja 2019, 9:26

iks_ps pisze:Dzięki za podpowiedzi. Adres mailowy już poprawiłem, tylko czy to coś zmieni dla klienta? W przywołanym poście jest mowa o wysłaniu wiadomości tylko na nowy numer telefonu, a ten w opisanym przypadku nie ulega zmianie, a jedynie zmienia się adres mailowy. Nie bardzo wiem jak mógłbym zidentyfikować i przekazać klientowi ten login. Takich danych na SI KDR nie widzę, bo pewnie nie jest to numer zamówienia karty elektronicznej.
Login przychodzi na maila i jest to numer karty. Niech za jakiś czas spróbuje skorzystać z opcji [zapomniałeś hasla]. Tak jak pisałem, niech spróbuje odzyskać hasło.
www.mkdr.gov.pl
Zapomniałeś hasła -> wpisz numer karty
[Na adres email podany we wniosku o Kartę Dużej Rodziny otrzymasz link do resetu hasła.]
michu95
Starszy referent
Posty: 768
Od: 17 cze 2016, 12:10
Zajmuję się:

Napisano: 15 maja 2019, 10:14

Mam pytanie w jaki sposób poprawić adres mailowy?
Nowa777
Praktykant
Posty: 25
Od: 30 maja 2017, 9:30
Zajmuję się: SW,ST

Napisano: 15 maja 2019, 10:29

a czytałeś to co napisano powyżej bo tam to pisze :roll:
"To err is human, to forgive is divine"
ubu
Awatar użytkownika
Podinspektor
Posty: 1756
Od: 27 lip 2017, 11:31
Zajmuję się: KDR


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 7 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x