https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/5E573289A9Rolą wskazanego przepisu jest stworzenie organowi administracji możliwości rektyfikacji decyzji, to jest usunięcia nieistotnych wad decyzji oraz sprecyzowania jej treści. Sprostowanie nie może prowadzić do zmiany lub uzupełnienia rozstrzygnięcia (zob. wyrok NSA z 4 maja 1988 r., III SA 1466/87, Lexis.pl nr 297491, OSP 1990, nr 11-12, poz. 398). Nie jest dopuszczalne sprostowanie merytorycznego błędu w trybie omawianego artykułu jako oczywistej omyłki (zob. wyrok NSA z 24 września 1999 r., IV SA 1184/97, SIP nr 47897; wyrok NSA z 25 października 1999 r., II SA 1662/99, SIP nr 47277). Sprostowanie nie może powodować zmiany stanu faktycznego przedstawionego w decyzji na stan, który nie odpowiada zgromadzonemu w sprawie materiałowi dowodowemu. Nie można także uzupełniać stanu faktycznego, zmieniać wcześniejszych ustaleń i nadawać im znaczenia innego niż przed sprostowaniem (wyrok NSA z 24 września 2009 r., II OSK 1439/2008, Lexis.pl nr 2272687).