Napisano: 09 sty 2022, 22:27
z wyjaśnień z ministerstwa wynika że aby wypłacić dodatek osłonowy w podwyższonej kwocie pracownik zajmujący się przyznawaniem dodatku osłonowego powinien zweryfikować informację podaną we wniosku że głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Wg ministerstwa samo zgłoszenie do ewidencji nie jest podstawą do wypłaty dodatku osłonowego w podwyższonej kwocie. Musi zgłoszenie być zarejestrowane w rejestrze. Jeżeli będzie wniosek o DO rozpatrywany i w rejestrze nie będzie wpisu to dostaje wnioskodawca w kwocie podstawowej.
W związku z powyższym... ufff... czy występujecie o dostęp do centralnej ewidencji emisyjności budynków? Tam jest formularz dla administratorów, a my będziemy raczej użytkownikami. A może można sprawdzić czy jest wpis w rejestrze bez uzyskania dostępu, jako tzw. gość.
No i jak to rozpatrzyć... na dzień składania wniosku, na dzień rozpatrywania wniosku, na dzień wypłaty?
Ludzie usłyszeli, że trzeba wniosek złożyć do 31 stycznia, to jest szaleństwo. Oczywiście wiele osób na chwilę przed złożeniem wniosku o DO składa deklarację do CEEB. Więc w dniu złożenia wniosku na pewno nie ma wpisu w rejestrze.
Słyszałam, że na niektórych szkoleniach prowadzący uważają, że powinniśmy przyjmować zgodnie z oświadczeniem bez weryfikacji. Program Sygnity daje możliwość wyboru, albo zaznaczenie że potwierdzono w rejestrze informację będzie miało wpływ na wysokość przyznanego dodatku osłonowego albo nie będzie miało takiego wpływu.
GORZATKA