w żadnym wypadku.
Bogate orzecznictwo sądów administracyjnych pozwala na stwierdzenie, iż sprostowanie decyzji organów publicznych jest możliwe tylko wtedy, gdy dotknięte są wadami całkowicie nieistotnymi. Powyższe oznacza, że wady te nie mogą wpływać na część merytoryczną orzeczenia. Oczywiste omyłki w rozumieniu przepisu art. 113 §1 Kpa, polegają na tym, że w decyzji wyrażono coś, co widocznie jest niezgodne z myślą wyrażoną niedwuznacznie przez organ, a zostało wypowiedziane przez przeoczenie, niewłaściwy dobór słowa (wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 21 września 2012 r., sygnatura akt II OSK 940/11).
Zobacz załącznik:
https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/82EBDF24F8 [dostęp 2020-12-10]
Dodatkowo, oczywistość omyłki wynika z natury samego błędu lub z porównania treści rozstrzygnięcia z uzasadnieniem, treścią wniosku, innymi dokumentami znajdującymi się w aktach sprawy albo z innymi czynnikami (wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 24 września 2009 r., II OSK 1439/08). Oczywistość danej nieprawidłowości wynika z jej natury lub z porównania wady z innymi okolicznościami, które nie budzą wątpliwości. Postanowienie o sprostowaniu decyzji prowadzić więc ma do wyeliminowania najdrobniejszych błędów, które mogą być usunięte bez wpływu na treść rozstrzygnięcia.
Zobacz załącznik:
https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/98DE14D17C [dostęp 2020-12-10]