Czy to wstyd brać dodatek mieszkaniowy - Dodatki mieszkaniowe

Strona 1 z 1    [ Posty: 8 ]

Napisano: 07 lut 2017, 12:54

Witam, oboje z mężem pracujemy, mamy dwoje dzieci, nigdy nie korzystaliśmy z DM i innych zasiłków. Tylko 500+. Widząc naszych bezrobotnych sąsiadów których stać na wszystko dzięki mops, zaczęłam myśleć o DM ponieważ się kwalifikujemy. Tylko trochę się wstydzę nie chce by wzięli nas za patologię. Boli mnie to że sąsiedzi ani myślą o pracy a mają więcej pieniędzy niż my, Sama oglądam każdą złotówkę dwa razy a tam....
Jeszcze jedno. Czy jeśli nasze mieszkanie ma 57m2 i jest nas 4, wynajmujemy je od Zrzeszenia Właścicieli Nieruchomości to czy mam rozumieć że nasz czynsz (700zł) zostanie przyrównać do stawki gminnej? Nie znam się na tym za bardzo, pozdrawiam. Barbara.
Basia15001900

Napisano: 07 lut 2017, 13:58

No cóż, spróbować złożyć wniosek można - żadna strata, jeśli nie wyjdzie, potencjalny zysk jeśli wyjdzie...
Czy dodatek mieszkaniowy jest dla patologii? Nie! Hmmm... to znaczy nie tylko. ;) Wiele rodzin "niepatologicznych" korzysta z dodatku i nie ma się tu czego wstydzić. Również wiele uroczych emerytek korzysta zeń. Jeśli się Państwo kwalifikujecie to, myślę, trzeba skorzystać.
Tak w ogóle to dodatki mieszkaniowe nie są częścią pomocy społecznej. Owszem, tak się kojarzą, bo najczęściej przyklejano je do MOPS-ów, ale przecież czasem ich siedzibą są urzędy miasta; dodatki mieszkaniowe finansuje gmina.
Basia15001900 pisze:czy mam rozumieć że nasz czynsz (700zł) zostanie przyrównać do stawki gminnej? Nie znam się na tym za bardzo, pozdrawiam. Barbara.
To zależy, co kryje się pod tą kwotą, jakie składniki...
Krwawa
Podinspektor
Od: 09 kwie 2014, 14:46
Zajmuję się:

Napisano: 07 lut 2017, 14:20