do Sygnity - jak wprowadzić dochód utracony - bazowy 2016 a - Świadczenie Wychowawcze (500+)

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 15 ]

Napisano: 07 gru 2017, 10:35

Proszę o wskazówki jak poprawnie wprowadzić dochód utracony by po 3 m-cach system generował ZUS!!!
Pani pracowała w ( bazowym )2016 roku i w dniu 2017-10-31 utraciła pracę. Jak to wprowadzić do systemu?
opsiara
Praktykant
Posty: 24
Od: 20 kwie 2016, 21:50
Zajmuję się:


Napisano: 07 gru 2017, 11:31

Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 6052
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Zajmuję się: pracuje w fabryce Pomostu :)
Lokalizacja: Kraków, Polska

Napisano: 07 gru 2017, 13:16

SYGNITY pisze:proszę poczytać tutaj:
https://public.sygnity.pl/sites/default/ ... -2-4.1.pdf

Tylko tam nie ma takiej sytuacji więc proszę o odpowiedz !!!!
opsiara
Praktykant
Posty: 24
Od: 20 kwie 2016, 21:50
Zajmuję się:

Napisano: 07 gru 2017, 13:32

Niby powinno się zaznaczać czy spełnia kryterium cz jakoś tak. Jednak gdy utracasz rok bazowy to tego mieć nie będziesz...
Edysia185
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 843
Od: 18 kwie 2017, 7:33
Zajmuję się: SR
Lokalizacja: woj. Lubelskie

Napisano: 07 gru 2017, 14:04

jeżeli kobieta pracowała coły 2016 rok i utraciła 16-10-2017, to wprowadzając do systemu utratę wpisuje datę utraty od 2016-12-31 i na tej podstawie system mi automatycznie zweryfikuje po 3 miesiącach?
opsiara
Praktykant
Posty: 24
Od: 20 kwie 2016, 21:50
Zajmuję się:

Napisano: 07 gru 2017, 14:06

niestety gdy chcesz utracić rok bazowy jako date utraty musisz wpisać 31.12.2016 inaczej Ci nie puści tego.
Edysia185
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 843
Od: 18 kwie 2017, 7:33
Zajmuję się: SR
Lokalizacja: woj. Lubelskie

Napisano: 07 gru 2017, 14:30

opsiara pisze:jeżeli kobieta pracowała coły 2016 rok i utraciła 16-10-2017, to wprowadzając do systemu utratę wpisuje datę utraty od 2016-12-31 i na tej podstawie system mi automatycznie zweryfikuje po 3 miesiącach?
tak, jeśli tylko zaznaczysz przy utracie opcję „Czy powoduje spełnienie kryterium?” - ta jak to opisaliśmy w instrukcji, do której link podałem wcześniej
pozdrawiam
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 6052
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Zajmuję się: pracuje w fabryce Pomostu :)
Lokalizacja: Kraków, Polska

Napisano: 08 gru 2017, 13:58

SYGNITY pisze:
opsiara pisze:jeżeli kobieta pracowała coły 2016 rok i utraciła 16-10-2017, to wprowadzając do systemu utratę wpisuje datę utraty od 2016-12-31 i na tej podstawie system mi automatycznie zweryfikuje po 3 miesiącach?
tak, jeśli tylko zaznaczysz przy utracie opcję „Czy powoduje spełnienie kryterium?” - ta jak to opisaliśmy w instrukcji, do której link podałem wcześniej
pozdrawiam

ALE DLACZEGO WPISUJE SIĘ DATĘ UTRATY 31.12.2016? Skoro faktycznie ten dochód utraciła dopiero według przykładu 16.10.2017, zatem według mnie powinno się wpisać datę utraty dochodu tą faktyczną czyli 16.10.2017 - natomiast za ile miesięcy = 12 miesięcy.

Przykład z z kilku ostatnich dni co się u mnie wygenerowało:
Członek rodziny zatrudnienie od 11.03.2014 - 30.07.2017

- w systemie wprowadzono dochód za 2016r. z tytułu w/w zatrudnienia
- utracono z datą "data utraty od 30.07.2017"
- za ile mc dochód = 12
- zaznaczono czy powoduje spełnienie kryterium na TAK

wprowadzenie danych we wniosku, rozpatrzenie wniosku i jego kwalifikacja 30.11.2017r.

AUTOMATYCZNA ODP. z ZUS wygenerowała się dnia 30.11.2017:
pozycja: za okres od 30.07.2017
pozycja: w okresie do 30.10.2017

ZATEM FAKT po utracie zatrudnienia czyli licząc 3 mc od 30.07.2017 system wygenerował zapytanie włącznie do 30.10.2017


WIĘC NIE ROZUMIEM SKĄD WYŻEJ W POSTACH MOWA, ŻE TRZEBA WPROWADZAĆ DATĘ UTRATY 31.12.2016 skoro faktycznie utrata nastąpiła gdy przestał pracować.
zochi
Stażysta
Posty: 116
Od: 05 gru 2017, 14:56
Zajmuję się: ŚW/DM/DE/KDR

Napisano: 08 gru 2017, 14:25

AUTOMATYCZNA ODP. z ZUS wygenerowała się dnia 30.11.2017:
pozycja: za okres od 30.07.2017
pozycja: w okresie do 30.10.2017.
Gdzie Ci się to wygenerowało. Skąd wiedziałaś , że jest odpowiedź, jak to sprawdzić?
Edysia185
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 843
Od: 18 kwie 2017, 7:33
Zajmuję się: SR
Lokalizacja: woj. Lubelskie

Napisano: 08 gru 2017, 14:55

Wprowadzając dochód utracony w zakładce załączniki i dochody kliknij w "załączniki", wybierz rok podatkowy 2017, zaznacz datę utraty i chyba czy powoduje spełnienie kryterium (Tak). I rób dalej swoje. Chyba (chyba, bo dawno to miałem i jeden raz) na oknie głównym wyskoczy Ci, że jest sprawdzenie w ZUS po 3 miesiącach od utraty.
Jotes
Praktykant
Posty: 47
Od: 11 gru 2015, 13:19
Zajmuję się:



  
Strona 1 z 2    [ Posty: 15 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x