Dodatkowe obowiązki, bez dodatkowego wynagrodzenia - Pomoc społeczna (forum ogólne)

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 7 ]
Wybrane tematy:
posiłek w szkole i w domu -wniosek Dyrektora 20% Weryfikacja 40 Zasiłek celowy dla osadzonego w ZK AOON - dojazd własnym samoch. do 15.06.22r. decyzja zmieniająca DPS AOON/OW

Napisano: 06 lut 2018, 15:07

Proszę o poradę w następującej sytuacji: odchodzi pracownik socjalny na emeryturę związku z tym kierownik chce nam dołożyć tzn. podzielić teren pani emerytki na dwóch pozostałych pracowników socjalnych ( pomimo że już mamy wystarczająco dużo pracy na "swoich" terenach plus oczywiście sprawozdania dodatki mieszkaniowe i stypendia)
Czy możemy odmówić kierownikowi przyjęcia dodatkowych obowiązków???? A i najważniejsze za dodatkowymi obowiązkami nie idzie dodatkowe wynagrodzenie.
ilona81
Praktykant
Posty: 14
Od: 07 sty 2018, 12:25
Zajmuję się: PS/ SW


Napisano: 06 lut 2018, 15:19

a dlaczego nie idzie dodatkowe wynagrodzenie?????? U mnie tak było, nie było jednego pracownika przez ponad rok i pozostali mieli jego teren podzielony,ale.....za to dostawali dodatki specjalne
Agniecha2
Starszy referent
Posty: 555
Od: 22 mar 2016, 16:54
Zajmuję się:

Napisano: 07 lut 2018, 9:01

odpowiedź kierownika: " nie ma pieniędzy na podwyżki czy też nagrody". Dlatego moje pytanie czy można odmówić przyjęcia dodatkowych obowiązków ????
ilona81
Praktykant
Posty: 14
Od: 07 sty 2018, 12:25
Zajmuję się: PS/ SW

Napisano: 07 lut 2018, 10:26

Moim zdaniem są - bo skoro pracownik odchodzi na emeryturę to są pieniądze które on miałby zarabiać, a odmówić no raczej nie można....
Agniecha2
Starszy referent
Posty: 555
Od: 22 mar 2016, 16:54
Zajmuję się:

Napisano: 07 lut 2018, 10:28

Niestety takie są realia naszej pracy - ciągle mamy coś dokładane przeważnie bez dodatkowego wynagrodzenia (zależy od kierownika). U nas była podobna sytuacja i długo, ale skutecznie walczyliśmy o dodatki specjalne za zwiększenie obowiązków. Czy dobrze rozumiem, że zostanie w waszym OPS tylko dwóch pracowników socjalnych? Powołajcie się na przepisy ustawy:

Art. 110 ust. 11. Ośrodek pomocy społecznej zatrudnia pracowników socjalnych proporcjonalnie do liczby ludności gminy w stosunku jeden pracownik socjalny zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy na 2000 mieszkańców lub proporcjonalnie do liczby rodzin i osób samotnie gospodarujących, objętych pracą socjalną w stosunku jeden pracownik socjalny zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy na nie więcej niż 50 rodzin i osób samotnie gospodarujących.

12. Ośrodek pomocy społecznej zatrudnia w pełnym wymiarze czasu pracy nie mniej niż 3 pracowników socjalnych.

Formalnie nie możecie odmówić wykonywania nałożonych na was dodatkowych obowiązków. Ale... w zaprzyjaźnionym Ośrodku sytuacja poprawiła się po anonimowym zgłoszeniu i nasłaniu kontroli przez UW... "Podobno" pracownik socjalny nie powinien zajmować się niczym innym jak tylko obowiązkami wynikającymi z ustawy, żadnych dodatków mieszkaniowych, stypendiów, KDR, itp.
Quidquid latine scriptum sit, sapienter videtur
Ten z Łopieki
Awatar użytkownika
Podinspektor
Posty: 1356
Od: 01 lut 2018, 11:37
Zajmuję się: PS/ZI/GKRPA
Lokalizacja: Kątownia, trzecie drzwi po prawej

Napisano: 07 lut 2018, 10:31

Zajmowac się może innymi sprawami, ale maja one nie kolidować z pracą socjalną
Agniecha2
Starszy referent
Posty: 555
Od: 22 mar 2016, 16:54
Zajmuję się:

Napisano: 07 lut 2018, 12:26

Na chwilę obecną zostanie 2 pracowników socjalnych, oczywiście jest rozpisane ogłoszenie na nabór na pracownika socjalnego, dodam że gmina liczy około 6tys mieszkańców.
To nie pozostanie mi nic innego jak przyjąć dodatkowy teren, bez żadnego dodatkowego wynagrodzenia ehhhh
ilona81
Praktykant
Posty: 14
Od: 07 sty 2018, 12:25
Zajmuję się: PS/ SW


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 7 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
cron Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x