Napisano: 07 lut 2023, 13:19
Nie ma szczegółowych przepisów określających dodatkowy urlop dla pracownika socjalnego. Pracownik nabywa prawo po 3 latach i co 2 lata ma prawo do 10 dni do tzw. odpoczynku od pracy, zatem przyjmuje się aby urlop wykorzystywać w całości, chyba że pracodawca zgodzi się na części. Zasada przyjęta przez ciebie jest trochę krzywdząca dla pracownika. Lepiej stosować zasadę, że po 3 latach pracownikowi przysługuje 10 dni. Informujesz go o tym i czekasz aż sobie biedak weźmie ten urlop. Potem liczysz 2 lata od wybranego dodatkowego urlopu i znów go informujesz, że może sobie wziąć. A kiedy on sobie pojedzie na Hawaje to jego sprawa. Oczywiście obowiązuje tu zasada, że pracodawca musi się zgodzić na urlop, biorąc pod uwagę np. zapewnienie ciągłości pracy jednostki itd. zgodnie z KP.
Poniżej treść ze strony ministerstwa:
"Urlop powinien być nieprzerwany, gdyż intencją jego wprowadzenia była konieczność zapewnienia pracownikom socjalnym możliwości zregenerowania sił i odpoczynku po obciążającej psychicznie pracy. Należy jednak zwrócić uwagę, że ustawa o pomocy społecznej nie zawiera zastrzeżenia co do jednorazowego wykorzystania urlopu dodatkowego, z tego względu pracodawca może przychylić się do wniosku pracownika o udzielenie urlopu w częściach.
Dwuletni okres uprawniający do kolejnego urlopu liczy się co do zasady poczynając od dnia następującego po ostatnim dniu poprzedniego urlopu. Jednak w sytuacji niewykorzystania z różnych przyczyn urlopu dodatkowego bezpośrednio po nabyciu do niego prawa, można uznać, iż prawo do kolejnego urlopu powstaje po dwóch latach od nabycia prawa do poprzedniego urlopu."
Z poważaniem