Żadnego rozporządzenia ani ustawy nie będzie- żywimy dzieci z art.17 naszej ustawy a uchwała zapewnia nam pieniądze. W podstawie prawnej podajemy artykuły z u.o p. s. w związku z uchwałą RM. Uchwała jako samoistny przepis nie może być w podstawie prawnej- taką interpretację otrzymaliśmy ustną z UW.Decyzje z datą 2.01.2014.
art. 104 ust. 4 nie wymaga żadnej uchwały, a innego wyjścia nie widzę dla klientów między 100-150% kryterium (tym bardziej, że od 01.01.2014r. nie mogę stosować ani ustawy o programie, ani uchwały mojej rady o podwyższeniu kryterium na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy o programie i w to miejsce wchodzi mi uchwała rady o zasadach zwrotu wydatków na podst. 96 ust. 4 [czyli jak w art. 96 ust. 2 ci co przekraczają 100% muszą zwracać wydatek na posiłek ]- nota bene w niej można wpisać kryterium 150% ale to wymaga czasu)
stosujemy normalnie zapisy Uchwały RM czyli 150% ale tak jak pisałam wcześniej jako samoistny przepis nie może być w podstawie prawnej- a tak w ogóle to dożywianie nie jest świadczeniem niepieniężnym i żadne tam 456 i 542 to są kryteria do świadczeń pieniężnych
mogę się zgodzić że faktycznie 100-150% odstapić a co z tymi powyżej 150% przecież uchwala gmin tez się kończy z 2013 rokiem i musi być nowa bo jak zrozumiałam to ustawy o pomoc państwa już nie będzie a w uchwale gminy jest ta ustawa
OPSO fakt - dożywianie nie jest świadczeniem pieniężnym ale nie oznacza że wszystkim przysługuje nieodpłatnie (przykład - usługi opiekuńcze - niby niepieniężne a odpłatne). Przyznał byś nieodpłatny posiłek Panu który ma 10.000 zł miesięcznie? jeśli nie to czemu??? Art. 96 ust. 2 formułuje zasadę, że za pomoc rzeczową osoby przekraczające dochód mają płacić. W art. 96 ust. 4 masz delegację dla rady gminy/miasta do wydania uchwały o zasadach zwrotu wydatków. Moja gmina taką uchwałę ma.