Dziecko w pieczy rodziny zastępczej - przerwanie nauki i kon - Piecza Zastępcza

Strona 1 z 1    [ Posty: 7 ]

Napisano: 11 lut 2019, 13:40

Witam.
Mam 20 lat, od 17 lat jestem w pieczy zastępczej pod opieką mojej ciotki.
Jestem aktualnie w IV klasie technikum, ale z powodu swoich prywatnych i zdrowotnych problemów chciałabym przerwać naukę. Chcę zabrać papiery ze szkoły i od września wystartować zaocznie w 3 klasie liceum żeby mieć szkołę średnią. Czy jeżeli teraz przerwę naukę i przedstawię w PCPR moje plany dotyczące kontynuacji nauki to będę dostawać tak jak dotychczas pieniądze?
kamix21
Praktykant
Od: 11 lut 2019, 13:36
Zajmuję się: Jestem uczniem, który chce uzyskać informacje.

Napisano: 11 lut 2019, 21:38

Rozumiem, że formalnie nadal jesteś w rodzinie zastępczej, tzn. ciocia dalej pobiera na Ciebie świadczenie jako rodzina zastępcza, tak?
Bartek85
Praktykant
Od: 05 lut 2019, 11:12
Zajmuję się: Piecza zastępcza

Napisano: 11 lut 2019, 22:53

Bartek85 pisze:Rozumiem, że formalnie nadal jesteś w rodzinie zastępczej, tzn. ciocia dalej pobiera na Ciebie świadczenie jako rodzina zastępcza, tak?
Tak, wciąż jestem w rodzinie zastępczej i mieszkam razem z nią. Nie zamierzam się na razie usamodzielniać.
kamix21
Praktykant

Napisano: 21 lut 2019, 10:42

aby otrzymywać pieniądze na kontynuowanie nauki musisz przedstawiać na wezwanie pcpr/mops zaświadczenie że uczysz się gdzieś oraz mogą odebrać ci to świadczenie jeśli zmienisz szkołę więcej niż(chyba ) dwa razy (na tym samym etapie kształcenia?) . w każdym razie albo teraz "bierzesz papiery" do innej szkoły ( a wcześniej tam rozmawiasz z dyrektorem czy zaczynasz się uczyć już czy od wrześnnia) lub po zakończeniu roku zmieniasz szkołę na inną ( ale też już dziś idź do nowej szkoły i zapytaj o możliwość przyjęcia)
pogadaj z koordynatorem rpz albo z kimś od usamodzielnień z mops/pcpr
inspektorw
Stażysta
Od: 22 sie 2017, 9:01
Zajmuję się: inspektorowaniem

Napisano: 21 lut 2019, 10:50