... podane przez Ministerstwo na dzisiejszym spotkaniu z Dostawcami systemów dziedzinowych, w obecności nowego Wykonawcy "Empatii""
1. Empatia ma problemy wydajnościowe, co powoduje brak przetwarzania cyt. "kilkunastu procent" zapytań. Padła deklaracja że problemy zostaną usunięte i już w najbliższych dniach ma być lepiej.
2. ZUS zwraca inne dane elektronicznie, a inne pisemnie - zostało mu to zgłoszone i ma być poprawka cyt. "do końca tygodnia".
3. PESEL - cyt. "usługa działa poprawie, a problemem jest zawartość rejestru PESEL, w której brak np. wielu dzieci". Prowadzone są prace nad uzupełnieniem rejestru. Wciąż od strony prawnej nie jest "dograna" sprawa udostępnienia informacji szczegółowych, ale trwają nad tym prace, więc na razie wciąż będzie tylko dostępna informacja w postaci "zgodna/niezgodna". W przyszłości ma być też rozszerzenie informacji pozyskiwanych z tego rejestru o stan cywilny - uzyskaliśmy taką deklarację że nowy wykonawca Empatii przygotuje taką usługę w przyszłości - termin nie został podany.
4. Ministerstwo potwierdziło, że w przypadku braku możliwości pozyskania informacji, o których mowa w art. 23, należy pozyskać je od beneficjentów, zgodnie z punktem 5 tego artykułu. Potwierdzono też, że ZUS i MF mają obowiązek do 7 dni odpowiedzieć na pisemne prośby o pozyskanie danych.
5. Postać elektroniczną podglądu wniosku o świadczenia rodzicielskie, nadesłanego z Portalu Empatia, dostawcy mają dostać w przyszłym tygodniu.
6. Powiedziano nam, że problemy z Empatią mają się skończyć najpóźniej 1 kwietnia, wraz z rozpoczęciem programu "Rodzina 500+".