etykietowanie głosowe B1 - Aktywny Samorząd

  
Strona 2 z 2    [ Posty: 14 ]

Napisano: 07 sie 2014, 7:40

No właśnie ja też czepiłam się tego słowa "współgra", ale nie pamiętam skąd to wiem. Może z poprzedniego roku realizacji programu. Nie wiem. Jeśli ktoś faktycznie ma taką interpretację to proszę niech wklei.
bsia


Napisano: 07 sie 2014, 12:46

Znalazłam takie interpretacje. Mam zreszta wrażenie, ze PFRON nie udziela odpowiedzi wprost a wszystko zrzuca na barki realizatora. no ale to chyba wszyscy wiemy :)

Nie ma przeszkód do udzielenia pomocy w zakupie więcej niż jednego przedmiotu/sprzętu/urządzenia. Liczba dofinansowanych ze środków PFRON przedmiotów/sprzętów/urządzeń jest ograniczona decyzją Realizatora programu w zakresie wysokości kwoty dofinansowania oraz oceny możliwości zakupu poszczególnych składowych wnioskowanych zakupów.

Zgodnie z ust. 23 pkt 30 dokumentu pn. „Kierunki działań (...)” w 2013 roku obowiązuje następująca definicja „urządzeń brajlowskich” - są to elektroniczne urządzenia zdolne tworzyć wypukłą formę informacji wyjściowej, możliwą do odczytania przy pomocy zmysłu dotyku. Powyższy kształt definicji oznacza, że Realizator programu każdorazowo i indywidualnie ocenia, czy dany przedmiot dofinansowania spełnia warunki określone w definicji (czy dany przedmiot dofinansowania jest zdolny tworzyć wypukłą formę informacji wyjściowej, możliwą do odczytania przy pomocy zmysłu dotyku) oraz czy ograniczy skutki rodzaju i stopnia niepełnosprawności danej osoby niepełnosprawnej. Istotnym elementem oceny wniosku powinien być związek wnioskowanego zakupu z realizacją celu szczegółowego programu, wskazanego w rozdziale V ust. 2 pkt 1 programu – „1) przygotowanie beneficjentów programu z zaburzeniami ruchu i percepcji wzrokowej do pełnienia różnych ról społecznych poprzez umożliwienie im włączenia się do tworzącego się społeczeństwa informacyjnego”. W tym zakresie istotne będzie uzasadnienie wniosku, w którym to Wnioskodawca powinien przekonać Realizatora, że wnioskowany przedmiot dofinansowania umożliwi realizację celów programu.
Jednocześnie uprzejmie informuję, że urządzenia brajlowskie są przydatne dla stosunkowo wąskiej grupy osób niewidomych – głównie tych potrafiących sprawnie pracować z pismem Braille’a. Wiedzę z tego zakresu zebraliśmy w bieżącym roku w opracowaniu Pt. „URZĄDZENIA BRAJLOWSKIE – INFORMACJE POMOCNICZE DLA REALIZATORÓW PILOTAŻOWEGO PROGRAMU „AKTYWNY SAMORZĄD”, które przekazaliśmy Realizatorom programu za pośrednictwem Oddziałów PFRON. W opracowaniu tym zawarta została uwaga, że „W procesie weryfikacji merytorycznej zasadności dofinansowania do zakupu urządzeń brajlowskich najważniejszymi elementami będą:
- sprawdzenie umiejętności sprawnego posługiwania się pismem Braille’a przez Wnioskodawcę,
- faktyczna konieczność jej stosowania wynikająca z rodzaju i stopnia niepełnosprawności,
- charakter wykonywanej pracy oraz rodzaj i etap kształcenia.”.
W ramach Obszaru B Zadanie nr 1 programu „Aktywny samorząd” możliwe jest udzielanie dofinansowania do wszelkich urządzeń i oprogramowania, które pozwolą beneficjentowi na osiągnięcie celów programu i będą odpowiednie do ich potrzeb wynikających ze stopnia i rodzaju niepełnosprawności oraz będą objęte wspomnianą wcześniej definicją.
MON W

Napisano: 07 sie 2014, 15:14

jak sprawdzic umiejetnosc pisania brailem? jak osoba jest niewidoma , chodzi do szkoly dla niewidomych to wiadomo ze sie musi tym pismem poslugiwac, a jak to sprawdzic wezwac ją i co kazac czytac?
Gość

Napisano: 08 sie 2014, 7:59

Zatrudnić eksperta niech sprawdzi wszystko, zwłaszcza umiejętność i konieczność posługiwania się pismem Braille’a przez wnioskodawcę ;)
Ksssia



  
Strona 2 z 2    [ Posty: 14 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x