Witam serdecznie
Skoro poruszane są znowu problemy z FA to dodam ze swej strony kilka zagadnień praktycznych pod kątem nowej sprawozdawczości :
1)Problem do Rb-ZN i Z to relacja jaka jest pomiędzy okresem pobierania świadczenia w związku z decyzją przyznającą dane świadczenie a obowiązkiem wydania decyzji w sprawie zwrotu wypłaconych świadczeń
Pytanie banalne ale odpowiedź już nie . Czy w związku z wydaniem decyzji o zwrocie przez dłużnika alimentacyjnego pobranych przez uprawnioną świadczeń z FA po upływie okresu świadczeniowego może wystąpić sytuacja niewykazywania w Rb-Z oraz ZN dłużnika alimentacyjnego ???
Mamy do czynienia z wydaniem nowej decyzji która to decyzja w sytuacji kiedy jest już ostateczna daje prawną możliwość wszczęcia egzekucji administracyjnej . Czy istnieje obowiązek wykonania decyzji od której dłużnik się odwołuje a wiemy , że potrafią i się odwołują ???
2.Decyzja w sprawie zwrotu nienależnie pobranego świadczenia . Kiedy uchwycić wymagalność do RB-Z gdy przepis prawa materialnego nie zezwala na określenie terminu zwrotu w decyzji administracyjnej ( niektóre OPS w praktyce swej działalności orzeczniczej takie terminy określają - patrz dorobek orzecznictwa w tych sprawach ) a nie zastosowano art.108 Kpa ???
3.Zaległość została rozłożona na raty ( dłużnik alimentacyjny składał wniosek w tej sprawie ) - do kiedy należy liczyć odsetki gdy nie jest możliwe powołanie się na przesłanki z art.67 ustawy o finansach publicznych ( odpowiednie stosowanie działu III ordynacji podatkowej ) i jak wygląda kwestia zgodności pomiędzy częścią B Rb-27zz a 20%OWW w Rb-27s gdy sporządzamy sprawozdanie za marzec 2014 roku co wysokości kwot ???
4.Czy a jeśli tak , to kiedy na poziomie jednostki wypełniać kolumnę \"potrącenia \" ???
5.Czy a jeśli tak , to co wykazywać w Rb-27s na poziomie OPS-u przy dłużniku alimentacyjnym gdy OWW to także OWD oraz gdy OWD ( OWW nie jest jednocześnie OWD ) przekazuje środki pieniężne na rachunek bankowy OPS-u ???
Mógłbym znacznie więcej wskazać problemów związanych z nową sprawozdawczością ale na początek dla zainteresowanych to wystarczy . Jednym słowem moc wyzwań przed OPS-ami .
...decyzja w denej instatncji kończy postępowanie. A zatem na dany dzień sprawozdawczy uważam, że można uchwycić to co piszesz i odpowiednio ując w sprawozdawczości i księgowości.
Witam serdecznie
W jakimś sensie tak - źle. Czym innym jest DA przy zwrocie świadczenia ( nienależnie pobrane ) jak i też troszkę inny wymiar ma decyzja o zwrocie przez dłużnika alimentacyjnego.
W stosunku do jego osoby kwoty należne egzekwowane były w oparciu o ostateczną decyzję przyznającą świadczenia osobie uprawnionej . I to właśnie na jej podstawie z kwot uzyskanych w toku cywilnoprawnej egzekucji komornik sądowy przekazywał równowartość wypłaconych kwot osobie uprawnionej do świadczenia .
Czy komornik sądowy po zakończeniu okresu świadczeniowego może skutecznie dochodzić na rzecz wójta OWW należne mu środki pieniężne ??? Jednocześnie dłużnik alimentacyjny wnosi odwołanie od decyzji z art.27 FA kwestionując wysokość kwoty którą ma zwracać .
O jakim związku piszesz powołując się na art. 104 par. 2 Kpa w myśl którego istotną cechą decyzji administracyjnej jest to, że kończy ona sprawę w danej instancji ???
...skoro organ wykonawczy jest ową instancją to na dany moment sprawozdawczy jestem w stanie określić wartości kwot o które się pytasz. Tak uważam.
A co do dłużnika to ponoć ma on zwrócić to co było wypłacone plus odsetkinic więcej i nic mniej...a zatem też potrafię obliczyć i wycenić to o co się pytasz. Decyzja administracyjna wydawana jest przecież po roku ...dochodzi do zbiegu egzekucji a sąd itak rozstrzyga jak rozstrzyga...
Witam serdecznie
Nie problem w wycenie . Chodzi o to aby uchwycić relację pomiędzy wykonalnością decyzji a wymagalnością decyzji do sprawozdawczości budżetowej .
Pozdrawiam