Egzekucja sądowa prowadzona jest z tytułu wierzyciela alimentacyjnego na rzecz tegoż wierzyciela i OWW (na podstawie decyzji przyznającej osobie uprawnionej świadczenia).
Po zakończeniu okresu świadczeniowego dalsze ściąganie należności OWW powinno się odbywać w trybie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji i komornik sądowy na podstawie art.824 par. 1 pkt. 1 KPC powinien z urzędu umorzyć egzekucję w części należnej OWW.
Wypłata świadczenia powoduje nieskonkretyzowany obowiązek zwrotu tego świadczenia przez dłużnika alimentacyjnego, który dopiero po doręczeniu dłużnikowi decyzji ustalającej przerodzi się w zobowiązanie.
Dlatego rodzi się pytanie czy do czasu powstania zobowiązania dłużnika jednostka ma prawo dokonać przypisu należności z tyt. zwrotu ? Czy nie powinna dokonywać przypisów tylko do wysokości kwot otrzymanych od komornika sądowego ?
Witam serdecznie
Do BDMB
[...]
Dlatego rodzi się pytanie czy do czasu powstania zobowiązania dłużnika jednostka ma prawo dokonać przypisu należności z tyt. zwrotu ? Czy nie powinna dokonywać przypisów tylko do wysokości kwot otrzymanych od komornika sądowego ?
Z całym szacunkiem ale panuje tu jakiś chaos . Co to znaczy do \"czasu powstania zobowiązania\" w stosunku \"kwot otrzymanych od komornika sądowego\"
Decyzja w sprawie zwrotu jest decyzją konstytutywną i zobowiązanie dłużnika i powstaje w momencie jej doręczenia. Gdyby wcześniej na dłużniku ciążył obowiązek wykonania świadczenia na rzecz OWW to istniała by możliwość wyegzekwowania tego świadczenia a takiej możliwości nie ma przed doręczeniem decyzji.
Jeżeli po stronie dłużnika nie ma zobowiązania to jaki sens ma należność po stronie OWW. Komornik sądowy prowadzi egzekucję ale z tytułu wierzyciela alimentacyjnego i na wniosek którego może w każdym momencie ją umorzyć.
Po wypłacie świadczenia, jednostki dokonują przypisu należności czyli prawa do otrzymania świadczenia, w sytuacji gdy powstanie obowiązku wykonania świadczenia przez dłużnika jest przyszłym zdarzeniem.
Witam serdecznie
Zapominasz BDMB o okresie świadczeniowym jako okresie czasu poprzedzającym wydanie decyzji o ile jesteś tym BDMB. Według Ciebie zapis w księgach ma być dokonany w momencie wydania decyzji z art.27FA ??? A co z okresem przed wydaniem przedmiotowej decyzji . Cisza jak po śmierci organisty ??? Czy tak należy traktować Twoją wypowiedż ??? I czy mam rozumieć , że gdyby nie decyzja z art.27 FA to OWW nie miałby prawnej możliwości zwrotu kwot wypłaconych na rzecz osoby uprawnionej ???
Zanim będzie art.27 FA musi być okrs pobierania przez jakiś czas w okresie świadczeniowym .
Podział decyzji na konstytuwne oraz deklaratywne jest podziałem zawodnym i nie ma związku z problematyką tutaj poruszaną . Zostawmy zatem na boku kwetsie skutku ex tunc oraz ex nunc .
Odnoszę wrażenie , że chyba nadajemy na różnych częstotliwościach .
Aż nie chce mi się wierzyć , że ten post został napisany przez BDMB , forumowicza który tematykę FA rozpracowywał już wielokrotnie na tym forum .
czasami się zastanawiam po co te prawnicze dywagacje na temat FA, skoro rio interpretuje to w swój sposób, i tak po nowemu brak FA w 27s, całośc Fa w 27zz, potrącenia dokonuje organ. Oczywiście jest to wersja proponowana, sugerowana. Ale jeżeli ktoś wykaże w 27s cześc własna, bo tak jest rozwiazany system ewidencji w gminie to tez może być. Jezeli któs przypisuje 221/7 jest ok, ale jezeli 221/225 to rio nie ma nic przeciw temu. Można rozliczac decyzje w czasie, ale jak ktoś zapisze w polityce że nie rozlicza, to też jest OK i rio sie nie przyczepi. Czasami sie zastanawiam nad tym, czy komus zależy na tym zeby bylo dobrze. Chyba nie. Raczej chodzi o to żeby było cokolwiek. Przeczytałem wszystkie protokoły z kontroli z ostatnich lat. Nigdzie nie znalazłem słowa na temat ksiegowania naleznosci, czy tez rozliczania kosztow w czasie. Znaczy sie wszyscy maja dobrze. Więc chyba nie ma sie co martwić, tylko JAK TU ŻYĆ, hehehe