instrukcja kancelaryjna

Wybrane tematy:
ŚDS a wywiady środowiskowe po 15.11.2021 JAK LICZYĆ FREKWENCJĘ W KLUBIE SENIORA Obok Lasu - dom opieki dla osób starszych Czy mogę skierowac do ŚDS klub seniora - czy może tam być oddelegowany pracownik socjalny OPS? ŚDS- likwidacja odpłatności a waloryzacja
~GRASZKA

Re: instrukcja kancelaryjna

Post autor: ~GRASZKA »

No to może taka instrukcja istnieje w biurze Zarządu naszej organizacji, gdzie znajdują się kadry i księgowośc.
~GRASZKA

Re: instrukcja kancelaryjna

Post autor: ~GRASZKA »

Wszystkie państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne wytwarzające materiały archiwalne mają obowiązek posiadania i stosowania instrukcji kancelaryjnej. Opracowywać ją mogą naczelne i centralne organy dla wszystkich jednostek organizacyjnych określonego działu administracji publicznej lub tylko same zainteresowane w ich wdrożeniu jednostki organizacyjne. Instrukcja kancelaryjna jest określona rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. – dla organów gminy i związków międzygminnych, organów powiatu, organów samorządu województwa i organów zespolonej administracji rządowej w województwie, a także urzędów obsługujących te organy. Dla innych podmiotów – nie objętych rozporządzeniem – instrukcje kancelaryjne, po wcześniejszym uzgodnieniu z właściwym archiwum państwowym, na mocy ustawy archiwalnej podlegają zatwierdzeniu przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych za pośrednictwem dyrektora właściwego archiwum państwowego. Uzgadnianie i zatwierdzanie ich ma na celu czuwanie, by powstające akta narastały w sposób właściwy, zgodnie z obowiązującymi przepisami archiwalnymi. Jednostki niepaństwowe nie mają obowiązku posiadania instrukcji kancelaryjnej, ale gdy chcą taką stworzyć, to mogą konsultować się z archiwami państwowymi lub ze Stowarzyszeniem Archiwistów Polskich.

~GRASZKA

Re: instrukcja kancelaryjna

Post autor: ~GRASZKA »

Jednostki niepaństwowe nie mają obowiązku posiadania instrukcji kancelaryjnej, ale gdy chcą taką stworzyć, to mogą konsultować się z archiwami państwowymi lub ze Stowarzyszeniem Archiwistów Polskich.



~cyśka

Re: instrukcja kancelaryjna

Post autor: ~cyśka »

witam, czy ktoś opracował już instrukcję kancelaryjną, archiwalną a w szczególności wykaz akt? macie akceptację Archiwum Państwowego?
~Anka

Re: instrukcja kancelaryjna

Post autor: ~Anka »

Jesteśmy tak małą placówką, że kompletnie nie wiem jak to ruszyć.

~amelia

Re: instrukcja kancelaryjna

Post autor: ~amelia »

My jestesmy jedsnostką zleconą stowarzyszeniu i nie mamy instrukcji kancelaryjnej i nie musimy mieć, podobnie jak kontroli zarządczej i audytów, jak jest w przypadku budżetówek:)
ODPOWIEDZ