...a zatem po takim księgowaniu masz zaniżone koszty wynagrodzeń. Ich stan faktyczny jest wyższy.
Ponadto łamiesz art 7u3 UOR czyli zasadę zakazu kompensat, gdyż jeśli masz pieniądze od urzędu pracy a zobowiązanie dot. wynagrodzenia pracownika to tego typu zdarzeń się NIE KOMPENSUJE...
KANAŁ....
A dodatkowo zgodnie z ustawą o dochodach JST środki pozyskiwane z funduszu pracy mogą być dochodem budzetu JST...
Środki przekazane z PUP, jako refundacja części poniesionych kosztów wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne dla osób zatrudnionych w ramach robót publicznych, dokonana w roku, w którym poniesiono wydatki, należy potraktować - jako zmniejszenie kosztów poniesionych na wynagrodzenia dla tych osób, ponieważ jak stanowi zapis art. 57 ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy: Starosta zwraca organizatorowi robót publicznych, który zatrudniał skierowanych bezrobotnych przez okres do 6 miesięcy, część kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składek na ubezpieczenia społeczne bezrobotnych w wysokości uprzednio uzgodnionej.
1. Refundacja części wynagrodzenia: 130/404 i zapis techniczny -130/-130
2. Refundacja części składek ZUS 130/405 i zapis techniczny -130/-130
W przypadku, gdy refundacja wpłynie w roku następnym to:
1. PK -221/760
2. 130/221 wpływ
3. 222/130.
no wszystko fajnie ania01 gdy jesteś jednostką państwową ale jeżeli samorządowa i w swojej ustawie budżetowej masz zapis że "refundację wydatków przyjmuje się na zmniejszenie kosztów bieżącego roku" to jak najbardziej możesz to księgować na zmniejszenie kosztów, ale jeżeli nie ma takiego zapisu to tego typu refundacje muszą iść na dochody
No i właśnie zrobiliśmy u siebie na dochody, a teraz RIO kwestjonuje nasz plan na dochody i wydatki i chce unieważnić Uchwałę. Co na to Pan TW . Rio Poznań , twierdzą,że Umowa z PUP jest z ośrodkiem, a nie gminą i ma to być jak w b.państwa.
wątek 1 to księgowość, a problem dotyczy łamania zasady indywidualnej wyceny czyli zasady zakazu kompenstat. Jeśli weźmiecie do ręki ustawę o rachunkowości to w art 7 ustep 3 przeczytacie, że nie wolno kompensować....tego co kompensujecie księgująć na zmniejszenie kosztów.
wątek 2 to finanse publiczne, a problem dotyczy faktu, że nie odróżniacie Starosty jako części organu wykonawczego powiatu, którym jest zarząd ...od starosty jako organu zatrudnienia. Starosta jako organ zatrudnienia realizuje zadania ustawy o promocji bezrobocia i przeciwdziałaniu zatrudnienia (ja tą ustawę tak nazywam) i z środków funduszu pracy finansuje to o czym pisze ania01. Sęk wtym, że starosta działa tu jako organ zatrunienia a nie jako organ wykonawczy powiatu. Środków funduszu pracy powiat nie ma bowiem w swoim budżecie, gdyż są one ujmowane w ustawie budżetowej państwa. A zatem dostajecie kasę z planu funduszu pracy ujętego w ustawie budżetowej państwa. Proszę sobie sprawdzić.
To zaś oznacza, iż skoro fundusz pracy jest państwowym funduszem celowym, to powinniście refundację zgodnie z art 8 ustęp 3 ustawy o dochodach JST ująć w planie po dochodach a po wydatkach powinniście mieć całośc wynagrodzeń.
A zatem naruszacie dyscyplinę finansów, gdyż jeśli środków pozyskiwanych z funduszy celowych nie odprowadzacie do budżetu to......przerąbane.
Paragraf 19 RMF ws. gospodarki finansowej jednostek budżetowych Was nie dotyczy, gdyż OPS nie jest państwową jednostką budżetową a opisywane tam zwroty nie dotyczą kompensat kosztów lecz zmniejszeń planowanych wydatków.
Z powyższego przykładu księgowania wynika iż zmniejszacie koszty....a zatem łamiecie i UOR i UPFP.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu uprzejmie informuje, że w świetle wyjaśnień pozyskanych z Ministerstwa Gospodarki i Pracy środki finansowe na zadania finansowane z Funduszu Pracy są przekazywane w dwojakiej formie a mianowicie:
- na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 września 2004 r. w sprawie algorytmu ustalania kwot środków Funduszu Pracy na finansowanie zadań w województwie (Dz.U. Nr 224 poz 2273)
- w formie przelewów redystrybucyjnych
Ponadto Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu informuje, że w planie finansowym Funduszu Pracy nie planuje się przekazywania środków finansowych do jednostek samorządu terytorialnego w formie dotacji. Tym samym środki finansowe pozyskiwane z Funduszu Pracy na podstawie umów zawartych na realizację zadań określonych przepisami ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy winny być klasyfikowane po stronie dochodowej w § 0970 "Wpływy z różnych dochodów"
Informację sporządził:
(-) Marek Ślusarski
Naczelnik WIAS RIO Poznań
TW ma całkowitą rację.
Wpływy z tyt.refundacji należy ująć na przychody: 130D/760
To, że refundacja jest definiowana jako zwrot poniesionych kosztów nie oznacza na gruncie UoR, że należy ją ujmować jako zmniejszenie wcześniej ujętych kosztów. Takie praktyki są niedopuszczalne gdyż powoduje to zaniżenie wartości kosztów i przychodów.
Wpływy kwot refundacji nie są też zwrotem wydatków gdyż o takim zwrocie może być mowa tylko wówczas, gdy wpływają te same środki które zostały wcześniej wydatkowane.
To rozumem,że prawidłowo na dochody i odprowadzone do budżetu gminy oraz zwiększenie planu na wydatki o ośrodku pomocy. To dlaczego RIO Poznań chce uchylić uchwałę Rady jak tak było zrobione?
U nas jest taka sytuacja, że mamy refundację z PUP wynagrodzenia pomocy admin. zatrudnionej przy 500+. W takim razie powinniśmy przyjąć na dochody tę refundację, a gmina zwrócić do budżetu państwa?