Kto ma kontrolę NIK dot. Emp@ti? - Pomoc społeczna (forum ogólne)

  
Strona 3 z 4    [ Posty: 35 ]

Napisano: 10 gru 2015, 15:13

Szkoda że nie dane nam było robić oprogramowania terminalu - inaczej to wszystko by wyglądało.
pozdrawiam
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 6055
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Zajmuję się: pracuje w fabryce Pomostu :)
Lokalizacja: Kraków, Polska


Napisano: 11 gru 2015, 15:07

Co piszecie w ankiecie ? " Całą prawdę i tylko prawdę" czy łagodzicie opinie o tych nieszczęsnych terminalach ? Bo jeśli napiszę cała prawdę to się może okazać, że są one do niczego nie przydatne. Czy to waszym zdaniem także może spowodować kontrolę w konkretnej jednostce ?
opsss

Napisano: 11 gru 2015, 15:28

prawdę, NIK wie, że są one nieprzydatne
sdfdfsd

Napisano: 11 gru 2015, 15:29

Czy kontrolujący też się bardzo czepia wszystkiego? sprawdza systemy dziedzinowe? terminale, dzienniki komunikatow, wyjaśnienia do wyjaśnień czy tylko u nas tak?
gosccc

Napisano: 11 gru 2015, 15:32

My dostaliśmy parę informacji z Ośrodków że sprawdzał wszystko łącznie z dziennikami zdarzeń i kontrolował ich daty.
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 6055
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Zajmuję się: pracuje w fabryce Pomostu :)
Lokalizacja: Kraków, Polska

Napisano: 14 gru 2015, 14:25

SYGNITY pisze:Szkoda że nie dane nam było robić oprogramowania terminalu - inaczej to wszystko by wyglądało.
pozdrawiam
Widocznie jesteście zbyt biedni i za mało daliście w łapę komu trzeba :lol:
"Oko za oko, ząb za ząb, złotówka za złotówkę."
Kodeks Hammurabiego
ludek
Awatar użytkownika
Podinspektor
Posty: 1523
Od: 23 cze 2006, 14:51
Zajmuję się:
Lokalizacja: Dolny Śląsk, Polska

Napisano: 15 gru 2015, 0:13

@opsss @sdfdsd - też jestem za tym, żeby pisać "brutalną" prawdę - skoro OPS nie korzysta, bo nie działa/nie ma zmian w przepisach/jest niedopracowane/uciążliwe/brak pełnych danych/etc to dlaczego mają coś kręcić.

Ogólnie kilka z OPSów, które obsługuję, dostało na razie na maila ankietę z NIKu dot. działania i obsługi Empatii w jednostce. Zobaczymy, co z tego będzie dalej. Do piątku 18 grudnia mają powypełniać 8 stronicowe ankiety z dość szczegółowymi pytaniami n/t problemów z działaniem Empatii i przyczyn niekorzystania z niej.
W praktyce, tak jak chyba w większości OPSów, terminale leżą w szafach od ponad 2 lat - wstępnie podłączone, skonfigurowane, przetestowany jeden lub dwa wywiady "na sucho", przesłane do systemu SD i tyle. Żadnych wytycznych co i jak używać w terenie, jak klient ma poświadczać dany wywiad, brak zmian w przepisach, etc. Poza tym prawie nikt nie chce korzystać z terminali - działanie i obsługa lekko mówiąc "niefunkcjonalna" i powolna, sam fakt zabierania takiego sprzętu w niektóre środowiska jest conajmniej nierozsądny i niebezpieczny (dla pracownika socjalnego).
Samo działanie funkcji Empatii w systemach SD również pozostawia wiele do życzenia - część podsystemów nie działa w ogóle (2 x CEPiK, ZUS dla SR/FA), niektóre tylko połowicznie (PESEL - jedynie porównuje dane z systemu a nie pokazuje jakie dane są w systemie PESEL - jak zweryfikować adres osoby z nowym dowodem bez wpisanego adresu?), niektóre dublują informacje otrzymywane juz od PUP (przez systemy SEPI).

pozdrawiam,
SoroQ

Napisano: 15 gru 2015, 10:29

SoroQ pisze:Samo działanie funkcji Empatii w systemach SD również pozostawia wiele do życzenia - część podsystemów nie działa w ogóle (2 x CEPiK, ZUS dla SR/FA), niektóre tylko połowicznie (PESEL - jedynie porównuje dane z systemu a nie pokazuje jakie dane są w systemie PESEL - jak zweryfikować adres osoby z nowym dowodem bez wpisanego adresu?)
Należy tylko dodać że nie jest to wina systemów SD - usługi niedziałające zostały zablokowane do czasu wejścia w życie zmian prawnych, na co dostawcy SD nie mieli wpływu - systemy SD były i są dostosowane do tych usług, o czym świadczą świadectwa zgodności wydane przez MPiPS. Co więcej Dostawcy SD w tym niżej podpisany wielokrotnie zgłaszali do Wykonawcy Emp@tii liczne zgłoszenia co do niefunkcjonalności oprogramowania terminali, błędnej zawartości słowników terytorialnych Emp@tii, niezrozumiałych i nic nie mówiących Użytkownikom komunikatów zwracanych przez Em@tię w przypadku zablokowania usługi (np. "Error 403 - brak uprawnień", kiedy w istocie nie chodzi o żaden brak uprawnień tylko o zablokowanie usługi do czasu wejścia w życie zmian prawnych). Niestety poza zgłaszaniem nic więcej nie mogliśmy zrobić, bo nie my jesteśmy wykonawcą Emp@tii.

pozdrawiam
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 6055
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Zajmuję się: pracuje w fabryce Pomostu :)
Lokalizacja: Kraków, Polska

Napisano: 15 gru 2015, 12:40

@SYGNITY

Nie miałem na myśli nieprawidłowości w działaniu samego SD jako takiego (czy to Sygnity czy innych producentów), tylko to, co Pan opisał w swoim poście - wiem, że systemy (wszystkich producentów) są dostosowane i mając odpowiednie certyfikaty/homologacje MUSZĄ być zgodne z Empatią. Chodzi mi nieprzygotowanie i niedziałanie tych systemów "z drugiej strony", od MPiPS (zarówno PESEL, CEPiK, ZUS i inne)

pozdrawiam,
SoroQ

Napisano: 15 gru 2015, 12:45

Zobaczymy co będzie po 1 stycznia -> prawo wchodzi w życie, więc takie usługi jak PESEL powinny być odblokowane.
pozdrawiam
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 6055
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Zajmuję się: pracuje w fabryce Pomostu :)
Lokalizacja: Kraków, Polska



  
Strona 3 z 4    [ Posty: 35 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x