Matka z synem studiującym, a oddzielne gospodarstwo. - Pomoc społeczna (forum ogólne)

Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]

Napisano: 10 kwie 2018, 17:15

Matka zgłasza się po pomoc finansową. Gdy dowiaduje się w rozmowie, że stypendium syna liczymy jako dochód, to na wywiadzie oświadcza oddzielne gospodarstwo z synem. Syn to potwierdza słownie i wychodzi z domu. Gdy pytam go ile ma tego stypendium rzuca z przedpokoju, że to nie moja sprawa. Czy mogę uznać to oddzielne gospodarstwo? Bo nie mam w tym doświadczenia.
Mirabelka
Referent
Od: 19 cze 2017, 16:34
Zajmuję się: PS

Napisano: 10 kwie 2018, 18:32

Mirabelka pisze:Matka zgłasza się po pomoc finansową. Gdy dowiaduje się w rozmowie, że stypendium syna liczymy jako dochód, to na wywiadzie oświadcza oddzielne gospodarstwo z synem. Syn to potwierdza słownie i wychodzi z domu. Gdy pytam go ile ma tego stypendium rzuca z przedpokoju, że to nie moja sprawa. Czy mogę uznać to oddzielne gospodarstwo? Bo nie mam w tym doświadczenia.

Ja oczywiście bym nie uznał, ale to kwestia tego, że nie lubię świętego spokoju. Opisz w wywiadzie dokładnie jak na forum. Napisz że klientka zmieniła zdanie co do wspólnego gospodarowania z synem po uzyskaniu od ciebie informacji o wliczaniu stypendium syna do dochodu. Zapytaj ją na czym polega oddzielne gospodarowanie jej i syna, zapytaj kto gotuje obiady?, kto i na jakich zasadach korzysta z poszczególnych części mieszkania, czy syn partycypuje w kosztach utrzymania mieszkania? czy syn ma własne sprzęty niezbędne do prowadzenia gospodarstwa domowego? odrębne gospodarowanie nie polega na oświadczeniu że tak jest tylko wykazaniu, że jest tak w rzeczywistości. Nie spiesz się z wydaniem decyzji, skoro synek nie chce współpracować, napisz do uczelni wniosek o udostępnienie danych na temat stypendium. Sprawa niech trwa, wcale nie musi być szybko załatwiona. Jak zdobędziesz dane licz synka do wspólnego gospodarstwa. Jak się pani nie spodoba zawsze może się odwołać.