opłata za wynajem - Dodatki mieszkaniowe

Strona 4 z 4    [ Posty: 38 ]

Napisano: 01 cze 2016, 9:02

Co to znaczy, ze się porównuje? Jak wygląda takie porównanie, co do czego?
Wiola1234

Napisano: 01 cze 2016, 9:07

poczytaj na początku forum , użyj wyszukiwarki - przeszukaj forum , myślę że znajdziesz odpowiedź , pomocna też będzie ustawa
brodafix

Napisano: 01 cze 2016, 9:09

jeżeli jesteś zupełnie "zielona" to niestety nie da się wyjaśnić twoich wątpliwości w 2 zdaniach
brodafix

Napisano: 01 cze 2016, 9:11

poza tym gmina przybiła wam dodatki a nie przeszkoliła? super.... :shock:
brodafix

Napisano: 01 cze 2016, 9:20

Znalazłam uchwałę z naszej gminy i tam stawka za najem lokali mieszkalnych wynosi 1,30 za metr. o to chodzi?

Jestem naprawdę zielona, nigdy tego nie robiłam. Nie wiem, od czego zacząć.
Wiola1234

Napisano: 01 cze 2016, 9:45

tak
sposób obliczania jest podany w tym poście powyżej
z ustawy:
art. 6 ust. 6. Jeżeli osoba ubiegająca się o dodatek mieszkaniowy zamieszkuje w lokalu mieszkalnym lub domu niewchodzącym w skład mieszkaniowego zasobu gminy, do wydatków przyjmowanych dla celów obliczenia dodatku mieszkaniowego zalicza się:
1) wydatki, które w wypadku najmu lokalu mieszkalnego byłyby pokrywane w ramach czynszu, lecz wyłącznie do wysokości czynszu, jaki obowiązywałby dla danego lokalu, gdyby lokal ten wchodził w skład zasobu mieszkaniowego gminy
2) opłaty, poza czynszem, które obowiązywałyby w zasobie mieszkaniowym gminy, gdyby lokal ten wchodził w skład tego zasobu.;
brodafix

Napisano: 01 cze 2016, 10:04

To liczę ten czynsz i opec i dodatkowo odstępne, czy wg stawek gminnych? to mieszkanie ze spółdzielni jest.
Wiola1234

Napisano: 01 cze 2016, 10:14

1.( czynsz + odstępne ) porównujesz do stawki gminnej jeżeli wychodzi więcej to zbijasz do gminy. (jeżeli w opłatach czynszu jest monitoring, winda, antena zbiorcza to sumujesz te składniki razem z czynszem + odstępnym)