Spotkałem się z opinią, że w ramach aktualizacji wywiadu w której ustalono zmianą dochodu rodziny dokonuje się wstecznej weryfikacji opłat za specjalistyczne usługi opiekuńcze, w tym też na jej korzyść. Dotyczy to sytuacji gdy strona nie informuje na bieżąco o zmianach dochodu.
Przykład
Decyzja z czerwca ustalająca odpłatność przykładowo na 15% kosztów.
Po aktualizacji wywiadu i weryfikacji dochodów wychodzi, że przykładowo w lipcu powinno być 15%, sierpniu 15%, we wrześniu i październiku 11% a w listopadzie i grudniu 32%. Osoba twierdzi, że w decyzji o zwrocie uwzględnia zarówno nadpłatę i niedopłatę.
Przecież to jest nielogiczne bo gdyby w sumie wyszła nadpłata (rodzina ma mniejszy dochód i nie informuje nas o tym w terminie) to idąc tym tokiem myślenia trzeba byłoby wydać decyzje o nadpłacie i zwrócić jej określona kwotę.