Cześć! Czy Wasze gminy dokonują kremacji zwłok ? U nas jest to rozważane właśnie, ciekawa jestem jak to w innych gminach i czy Wasz kierownik decyduje o takim sposobie pochowania ?
W imieniu i na rzecz Gminy ….. wnoszę:
o stwierdzenie nabycia spadku po zmarłej w dniu 16 lutego 2023 r. ostatnio zamieszkałej w ………, P ( dane osoby zmarłej) przez Panią ( krewna osoby zmarłej) i każda kolejna z rodziny o której wiemy zamieszka…...
Nadto wnoszę o dopuszczenie dowodów wskazanych w treści uzasadnienia niniejszego wniosku na okoliczności tam opisane.
Uzasadnienie
W dniu 17 lutego 2023 r. ZOL w wystąpił do tut. Ośrodka Pomocy Społecznej z wnioskiem o sprawienie pogrzebu zmarłej w dniu 16 lutego 2023 roku Pani…, która przebywała w tut. Zakładzie Opiekuńczo – Leczniczym od 01.01.2000 roku. Zmarła posiadała adres: …. Otrzymywała świadczenie- zasiłek stały wypłacany przez Ośrodek Pomocy Społecznej w ….W chwili śmierci spadkodawczyni była pensjonariuszką w ZOL-u. Wnioskodawca posiada informację, że zmarła nie miała rodziców, siostry, brata, męża i dzieci. Posiadała natomiast krewną – siostrzenicę – Panią… zamieszkałą …. Odmówiła ona jednak sprawienia pogrzebu oraz pokrycia jego kosztów. W związku z powyższym pochówek w kwocie 4.000 złotych sprawiła Gmina ………… ze środków własnych.
Gmina …. posiada Uchwałę Nr XI/1/20 Rady Miejskiej w … z dnia w sprawie zasad sprawienia pogrzebu oraz zwrotu wydatków poniesionych na pokrycie kosztów pogrzebu ze środków pomocy społecznej, w której § 6 zawiera zasadę zwrotu kosztów pogrzebu - pkt 1 a) spadkobiercy z masy spadkowej.
Wniosek o stwierdzenie nabycia spadku zgodnie z żądaniem Wnioskodawcy jest w tym stanie sprawy uzasadniony.
Załączniki:
1. Odpis skrócony aktu zgonu – 1 szt.;
2. Odpis wniosku –1 szt.;
3. Pismo z ZOL 16.02.2023 r.
4. Kopia Faktury sprawienia pogrzebu.
5. Bankowe potwierdzenie zapłaty za pogrzeb.
6. Kopia Uchwały w sprawie zasad sprawienia pogrzebu oraz zwrotu wydatków poniesionych na pokrycie kosztów pogrzebu ze środków pomocy społecznej.
7. Dowód uiszczenia opłaty sądowej w wysokości 100 zł. oraz opłaty za wpis w rejestr spadkowy w wysokości 5 zł. ( to ważne – płaci Gmina)