Witam
Byłam ostatnio na szkoleniu i prowadząca pomieszała mi w głowie. Już sama nie wiem czy dobrze robię.
Jeśli mam wniosek kobiety, która jest właścicielem domu jednorodzinnego, jak bierzecie wydatki na mieszkanie. We wniosku w pkt. 12 łączna kwota wydatków na mieszkanie za ostatni miesiąc *** jakie wpisujecie wydatki?jeśli kobieta składa wniosek np. na początku września to za jaki mam wziąć miesiąc wydatki jeśli ich we wrześniu jeszcze nie poniosła? a po drugie jeśli przedstawia rachunek za wodę i ścieki za okres 16.04. - 06.09.2013 to co muszę zrobić? Ja to przeliczam na dni i mnożę przez 30 wtedy średnio wychodzi mi wydatek na 1 miesiąc. Czasami ten okres rozliczeniowy jest krótszy, zazwyczaj 2 miesięczny ale w tym przypadku prawdopodobnie Pani nie było w domu i inkasent nie przyszedł drugi raz tylko policzył dłuższy okres. Pani na szkoleniu powiedziała, ze w przypadku dodatku mieszkaniowego inkasent powinien spisywać licznik i wystawiać fakturę miesięczną. W życiu inkasent, który jest zatrudniony na umowę zlecenie nie będzie specjalnie przychodził do osób, które mają dodatek mieszkaniowy jak one potrzebują fakturę.
Jak u Was robicie z tymi wydatkami? Jak już jestem cała głupia z tych dodatków:)
Z góry bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi
jeśli coś jest niezrozumiałe to piszcie, postaram się wyjaśnić jeszcze raz o co mi chodzi
Pomocy - nie wiem czy dobrze robię...
Re: Pomocy - nie wiem czy dobrze robię...
.. Ja wtedy proszę o zaświadczenie ( tam gdzie płaci za media) jaka jest średnia opłata za media. I nie mam z tym problemów bo ( akurat to mała gmina) koleżanka przelicza mi i wydaje zaświadczenie ile wynosi miesięczna opłata
*
zgodnie z nasza ustawa jest za ostatni miesiąc ... ale wiadomo ze osoba która składa na początek miesiąca wniosek tych opłat nie zrobiła jeszcze, wiec biorę za miesiąc poprzedni a wiec w Twoim przypadku za sierpień.
Jeżeli to domek jednorodzinny wiec wydatki biore za
1. nieczystości stałe
2.media
i chyba nic więcej... ale mogę się mylić choć zawsze tak przyjmuje i nie było problemu
*

zgodnie z nasza ustawa jest za ostatni miesiąc ... ale wiadomo ze osoba która składa na początek miesiąca wniosek tych opłat nie zrobiła jeszcze, wiec biorę za miesiąc poprzedni a wiec w Twoim przypadku za sierpień.
Jeżeli to domek jednorodzinny wiec wydatki biore za
1. nieczystości stałe
2.media
i chyba nic więcej... ale mogę się mylić choć zawsze tak przyjmuje i nie było problemu

Re: Pomocy - nie wiem czy dobrze robię...
A ja wydatki przyjmuję tylko za miesiąc w którym składany jest wniosek i jeżeli ktoś jeszcze nie posiada faktury za media za ten miesiąc i opłaconej w tym miesiącu (bo to musi być wydatek) to niech złoży później . Wnioski przyjmujemy przez cały miesiąc nawet 31 dnia miesiąca.
Re: Pomocy - nie wiem czy dobrze robię...
Liczysz wydatki ponoszone w miesiącu, w którym składany jest wniosek, jesli masz jakiś rachunek za dłuższy okres, poproś o 2 ostatnie rachunki, wtedy bedziesz wiedzić, jaki okres obejmują i przeliczysz na 1 miesiąc, przy domkach to masz tylko wodę, śmieci i ścieki no i ewentualnie ryczałty.
Re: Pomocy - nie wiem czy dobrze robię...
Pani na szkoleniu chyba się z choinki urwała, żeby inkasent co miesiąc licznik spisywał - jak tez tak praktykuje, że przeliczam na okres miesiączne jak jest rachunek za kilka miesiący - była kontrola z RIO i nie stwierdzili nieprawidłowości
Re: Pomocy - nie wiem czy dobrze robię...
to może to samo szkolenie bo jak ja byłam na szkoleniu to mi powiedziała że nie wolno liczyć funduszu remontowogo jako wydatku i żeby to odrzycać
a ja licze fundusz remontowy do tego dodaje części wspólne porównuje z uchwała rady gminy i jaknie przekracza to przyjmuje a jak przekracza to pomiejszam dobrze robie czy żle
a ja licze fundusz remontowy do tego dodaje części wspólne porównuje z uchwała rady gminy i jaknie przekracza to przyjmuje a jak przekracza to pomiejszam dobrze robie czy żle
Oprócz Pomocy - nie wiem czy dobrze robię... - Dodatki mieszkaniowe przeczytaj również:
faktra za energię = 0
~Gorzatko :)
zakład karny i co dalej???
Zajęcia komornicze Proszę :)
przeprowadzka
co do dochodu
czy składać czy nie składać
Sputnik
brak prądu w mieszkaniu
do ~ Beci
zapotrzebowanie na DE
MAŁE WW:)))
pomieszkiwanie dodatkowej osoby.
DE czy umowa z dostawcą energii z 2013r.?
czy ogłoszono już wysokość dod. energetycznego jaka obowiązuje od stycznia
Decyzja - dodatek energetyczny