problem w wykupionym lokalem gminnym

Wybrane tematy:
Deputat węglowy zaświadczenie o dochodach Emerytura w marcu Potrącenie nadpłaty świadczenia uzupełniającego proszę sprawdzcie Śmierć zarządcy co dalej?
ODPOWIEDZ
kmf
Praktykant
Posty: 5
Rejestracja: 13 paź 2017, 12:15
Zajmuję się: DM/DE
Kontakt:

problem w wykupionym lokalem gminnym

Post autor: kmf »

A ja mam taka nietypowa sprawe w tym miesiącu. Pani składa wniosek 13.11, na wniosku zarzadca (ZGK) potwierdza min.tytuł prawny najem i wydatki min. czynsz najmu. Okazuje się ze rodzina wykupila lokal w dniu 9.11 (akt notarialny przyniosl wnioskodawca). ZGK twierdzi, że w listopadzie pani zaplaciła czynsz najmu za caly mc, a zmiany beda od grudnia (nie sa jeszcze wogole naliczone opłaty do wspólnoty). Przyjac te opłaty, zmieniając jedynie zarządcę? (bo dodatek od grudnia bedzie szedl na konto wspólnoty) ?
Maxima
VIP
Posty: 3136
Rejestracja: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE
Kontakt:

Re: problem w wykupionym lokalem gminnym

Post autor: Maxima »

Zmieniłabym zarządcę na wspólnotę a wydatki policzyła te które faktycznie poniosła w listopadzie
kmf
Praktykant
Posty: 5
Rejestracja: 13 paź 2017, 12:15
Zajmuję się: DM/DE
Kontakt:

Re: problem w wykupionym lokalem gminnym

Post autor: kmf »

tez tak uważam, to chyba najlepsze rozwiązanie...;)
zosia12
Praktykant
Posty: 40
Rejestracja: 10 maja 2017, 13:31
Zajmuję się: PS
Kontakt:

Re: problem w wykupionym lokalem gminnym

Post autor: zosia12 »

Co robić jeżeli w akcie notarialnym nie ma metrażu.Proszę o pomoc
PCW
VIP
Posty: 2895
Rejestracja: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Re: problem w wykupionym lokalem gminnym

Post autor: PCW »

A czy jest zarządca/administrator. To on zapewne poradzi problemowi?
Jeśli nie ma, to zawsze jest właściciel. Niech ten poda powierzchnię i stosowny dokument wszak — musi wiedzieć co ma.
Czy mam doradzić jaki dokument? Nie wydaje się to celowe, przynajmniej nie w tym poście.
zosia12
Praktykant
Posty: 40
Rejestracja: 10 maja 2017, 13:31
Zajmuję się: PS
Kontakt:

Re: problem w wykupionym lokalem gminnym

Post autor: zosia12 »

Jest to mieszkanie własnościowe. W akcie notarialnym nie ma metra. Jedyny dokument jaki posiada właściciel. Co w takiej sytuacji zrobić...czy musi sobie wynająć nadzór budowlany żeby wymierzył metry... Podpowiedzcie. Dzięki !
Maxima
VIP
Posty: 3136
Rejestracja: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE
Kontakt:

Re: problem w wykupionym lokalem gminnym

Post autor: Maxima »

Nie możemy zmusić, aby ponosił koszty pomiarów przez inspektora nadzoru budowlanego. Przecież metraż wpisywany jest na wniosku i potwierdzony przez zarządcę. Cóż więcej chcieć?
A w przypadku domku jednorodzinnego wystarczy oświadczenie zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o DM.
PCW
VIP
Posty: 2895
Rejestracja: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Re: problem w wykupionym lokalem gminnym

Post autor: PCW »

zosia12 pisze:W akcie notarialnym nie ma metra.
A dlaczego ma być? :shock: Akt notarialny jest do innych celów niż zarządzanie danymi technicznymi budynku (jakich celów, to tu nieistotne).
zosia12 pisze: Jedyny dokument jaki posiada właściciel.
To jest problem właściciela. Własność nie jest po to, by tylko się cieszyć, ale jednocześnie nakłada obowiązki.
zosia12 pisze: Co w takiej sytuacji zrobić...
Ma tu zastosowanie Prawo budowlane. W tej ustawie jest zapisany m.in. obowiązek zachowania dokumentacji technicznej (w tym projektu) przez cały okres istnienia budynku. W takim projekcie zawsze są podstawowe dane takie jak powierzchnia.
Jeśli właścicielowi brakuje coś z dokumentacji, a budynek jest względnie nowy, to jest duża szansa odnaleźć gdzieś jakieś egzemplarze dokumentacji, bo mogło być ich z pół tuzina. W pierwszej kolejności proponuję wyjaśniać u zarządcy, jeśli jest lub był.
Jeśli nie da się tak, to moim zdaniem można np. zlecić fachowcom wykonanie tzw. inwentaryzacji budowlanej. Ona może być przydatna przez wieki.
zosia12 pisze:czy musi sobie wynająć nadzór budowlany żeby wymierzył metry...
Nie znam obecnie innego nadzoru budowlanego niż państwowy. Konia z rzędem, jeśli podejmą się mierzenia, ale wiadomo, pytać zawsze można. Pytać można np. czy mają dokumentację tego budynku, jeśli tak, to czy pozwolą skopiować, a jeśli nie, to co mogą doradzić.
Maxima pisze:A w przypadku domku jednorodzinnego wystarczy oświadczenie zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o DM.
Ha, tylko że niech napiszą, że np. na podstawie projektu ... sporządzonego w ... roku przez ... i zatwierdzonego przez ... decyzją z ... roku numer ... :D W przeciwnym wypadku kłamstwo jest wręcz pewne.
ODPOWIEDZ