Problem z wypełnieniem informacji o szkole - Karta Dużej Rodziny

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 10 ]

Napisano: 24 sie 2017, 8:20

Witam,

Wpłynął do mnie wniosek o przedłużenie KDR no i wszystko było by fajnie bo wniosek już dawno zostałby wprowadzony gdyby nie zmiany w SI. Wszystko poległo podczas wypełniania sekcji w której trzeba podać adres szkoły wyższej... nie dość że trzeba teraz pytać wujka google żeby pomógł w odszukaniu gminy/dzielnicy i części miasta na terenie której znajduje się szkoła (bo przecież ta informacja jest bardzo istotna i ma wielki wpływ na wydanie decyzji w procesie przyznawania karty dużej rodziny...sic!) to jeszcze po ich wskazaniu nie mogę wybrać ani wyszukać ulicy przy której uczelnia się znajduje. Poniżej przedstawiam fragment zrzutu ekranu, który obrazuje tą sytuację. Czy Wy też macie z tym problem czy może ja robię co źle ?

Obrazek
eMPe
Praktykant
Posty: 17
Od: 04 kwie 2017, 7:47
Zajmuję się: PS,PPwR,KDR


Napisano: 24 sie 2017, 9:14

Dobrze robisz, tylko o adresie szkoły to przecież na Oświadczeniu wnioskodawca powinien to uzupełnić !!! nie ma co szukać w necie, gmina i adres powinien być na oświadczeniu.
https://www.mpips.gov.pl/wsparcie-dla-ro ... /#akapit22

Odnośnie ulicy - Ja jeszcze tego nie wprowadzałem, jak będę miał chwilę to znajdę ci temat w którym ktoś zadał bardzo podobne pytanie - na pewno takie było i osoba napisała, że skoro nie może wybrać ulicy to puszcza z pustym polem.

Edit:
https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57& ... &start=190
ostatnie 2 posty.
michu95
Starszy referent
Posty: 768
Od: 17 cze 2016, 12:10
Zajmuję się:

Napisano: 24 sie 2017, 9:25

Dzięki michu95, chyba też tak zrobię i puszcze bez nazwy ulicy ale chyba każdy przyzna że KDR SI po najnowszych zmianach jest totalnie spier***ne. Co do oświadczenia - wnioskodawca nie wypełnił druku oświadczenia ponieważ przyniósł mi zaświadczenie z uczelni a tam nie ma takich informacji... do tej pory w takich sytuacjach nie wymagałem wypełnionego oświadczenia od wnioskodawców ponieważ nie było to konieczne, przynajmniej taką dostałem informację od koleżanki, po której przejmowałem KDR. Nie wiem czy nie będzie tego trzeba zmienić...
eMPe
Praktykant
Posty: 17
Od: 04 kwie 2017, 7:47
Zajmuję się: PS,PPwR,KDR

Napisano: 24 sie 2017, 10:09

Miałam ten sam problem z Uczelnią we Wrocławiu, brak danych o dzielnicy, w której znajduje się uczelnia. Stwierdziłam że nie będę tego szukać i wpisałam tylko nazwę uczelni i planowany termin jej ukończenia. System puścił :)
mkaz
Starszy referent
Posty: 680
Od: 12 cze 2014, 9:41
Zajmuję się:

Napisano: 24 sie 2017, 11:47

@EMPE
No teraz trochę się zmieniło - ja bym wymagał oświadczenia (dałem link do druczków). Bo zaświadczenia to jeszcze chyba przed zmianą ustawy były :P

+ temat jak nie jesteś na bieżąco
https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207247282
michu95
Starszy referent
Posty: 768
Od: 17 cze 2016, 12:10
Zajmuję się:

Napisano: 24 sie 2017, 12:52

ja to wprowadzałam na podstawie oświadczenia, była co prawda ulica, na której znajduje się uczelnia, ale wnioskodawca nie znał nazwy dzielnicy (ten wniosek wprowadzałam po 1 sierpnia) i mimo wszystko System łyknął bez danych adresowych uczelni.
mkaz
Starszy referent
Posty: 680
Od: 12 cze 2014, 9:41
Zajmuję się:

Napisano: 27 sie 2017, 22:35

Witam mam pytanie odnośnie wprowadzania danych szkoły w SI KDR, jeśli dzieci nie ukończyły 18 roku życia, to też wprowadzam w systemie inf o szkole?? nie posiadam takich inf, bo przecież oświadczenie o szkole uzupełniają tylko osoby które mają dzieci powyżej 18 roku życia?

Kolejne moje pytanie :) jak weryfikujecie stan cywilny? w rozporządzeniu jest to wymagane a wniosek nie posiada takich inf, i weryfikacja pesel również.
ania27
Praktykant
Posty: 2
Od: 27 sie 2017, 22:24
Zajmuję się: PS

Napisano: 28 sie 2017, 8:55

michu95 robi tak....

Jest poniedziałek przed godziną dziewiątą. Sorki, ale albo to wina poniedziałku albo ja nie widzę tam wymaganego stanu cywilnego.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 27 lipca 2017 r.w sprawie sposobu unieważnienia Karty Dużej Rodziny, wzorów graficznych oraz szczegółowego zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku o przyznanie Karty Dużej Rodziny
Kod: Zaznacz cały
§ 3. Wniosek o przyznanie Karty lub wydanie jej duplikatu zawiera wskazanie, czy wniosek dotyczy przyznania Karty, czy wydania jej duplikatu, oraz następujące dane dotyczące członków rodziny wielodzietnej: 1) imiona i nazwisko; 2) imiona i nazwiska rodowe rodziców dziecka; 3) datę urodzenia; 4) miejsce zamieszkania lub pobytu; 5) adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania lub pobytu; 6) numer PESEL; 7) numer dokumentu potwierdzającego tożsamość w przypadku osób, które nie posiadają numeru PESEL; 8) informację o zawarciu związku małżeńskiego - w przypadku rodzica oraz małżonka rodzica; 9) stopień pokrewieństwa z członkami rodziny; 10) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkół i placówek oświatowych, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1927 i 1984 oraz z 2017 r. poz. 60, 777, 949 i 1428), okresie uczęszczania, typie lub rodzaju instytucji oraz nazwie i adresie siedziby instytucji, do której dziecko uczęszcza; 11) informacje o uczęszczaniu dziecka do szkoły wyższej, okresie uczęszczania oraz nazwie i adresie siedziby szkoły wyższej, do której dziecko uczęszcza; 12) informacje o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym informacje o okresie, na jaki zostało wydane orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności - w przypadku dziecka; 13) informację o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej; 14) informację o pozostawaniu dziecka w dotychczasowej rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka; 15) informację, że rodzic nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej lub ograniczony we władzy rodzicielskiej przez umieszczenie dziecka w pieczy zastępczej w stosunku do dzieci wskazanych we wniosku; 16) informację o dochodach członków rodziny wielodzietnej - w przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy; 17) adres poczty elektronicznej i numer telefonu osoby składającej wniosek - o ile wnioskodawca je posiada lub o ile obowiązek ich podania wynika z ustawy.
Moze miałaś na mysli 8) informację o zawarciu związku małżeńskiego - w przypadku rodzica oraz małżonka rodzica; ?? Niby aktów małżeństwa w ustawie nie ma napisane żebym wymagać (wcześniej były przed zmianą ustawy), ale jeżeli ktoś mi zaznacza małżonka to wymagam aktu małżeństwa - bo muszę mieć jakieś potwierdzenie. Bez tego nie jestem w stanie zweryfikować tego w zaden sposób.

Co do pierwszego pytania - ja nie wprowadzam. Jestem zdania, że dziecko poniżej 18-tki przyznaję maksymalnie do skończenia 18 roku życia. Potem ewentualnie przedłużam. (ALE NIE KAŻDY TAK ROBI). Szersza dyskusja na ten temat była w tym temacie -> https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207247673 oraz
https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207247900
michu95
Starszy referent
Posty: 768
Od: 17 cze 2016, 12:10
Zajmuję się:

Napisano: 28 sie 2017, 15:47

Miałam na myśli inf zawarte na stronie mpips .

https://www.mpips.gov.pl/wsparcie-dla-r ... /#akapit22

Zmiany w obszarze przyznawania Karty Dużej Rodziny



Na podstawie ustawy z dnia 23 marca 2017 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zadaniami organów administracji publicznej w zakresie niektórych rejestrów publicznych od 1 lipca 2017 r. wchodzą następujące zmiany w obszarze przyznawania Karty Dużej Rodziny:



Wójt / burmistrz / prezydent miasta ustalający prawo do Karty jest zobowiązany do samodzielnego uzyskania lub weryfikacji za pomocą rejestrów udostępnionych w SI KDR albo drogą pisemną z rejestrów publicznych następujących danych osób wymienionych we wniosku o przyznanie KDR:
imiona i nazwisko,
data urodzenia i informacja o zgonie,
numer PESEL,
stan cywilny,
obywatelstwo,
informacja o zawarciu, rozwiązaniu przez rozwód, unieważnieniu lub stwierdzeniu przez sąd nieistnienia związku małżeńskiego,
informacja o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym informacje o okresie, na jaki zostało wydane orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.


Czyli powinniśmy sami występować z pismem do innych instytucji ( np do USC) o uzyskanie tych danych których nie ma w SI KDR w weryfikacji PESEL ? Nie wiem, czy dobrze rozumiem,ale chyba nie mamy prawa żądać od klientów np aktu małżeństwa, czy inf o rozwiązaniu małżeństwa skoro jesteśmy zobowiązani do samodzielnego uzyskania
ania27
Praktykant
Posty: 2
Od: 27 sie 2017, 22:24
Zajmuję się: PS

Napisano: 29 sie 2017, 15:29

michu95 pisze:Dobrze robisz, tylko o adresie szkoły to przecież na Oświadczeniu wnioskodawca powinien to uzupełnić !!! nie ma co szukać w necie, gmina i adres powinien być na oświadczeniu.
https://www.mpips.gov.pl/wsparcie-dla-ro ... /#akapit22

Odnośnie ulicy - Ja jeszcze tego nie wprowadzałem, jak będę miał chwilę to znajdę ci temat w którym ktoś zadał bardzo podobne pytanie - na pewno takie było i osoba napisała, że skoro nie może wybrać ulicy to puszcza z pustym polem.

Edit:
https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57& ... &start=190
ostatnie 2 posty.
Miałam podobna sytuację. Klient elegancko wpisał nazwę i adres we wniosku, ale system pozostał niewzruszony na moje próby wpisania nazwy ulicy. W końcu zrezygnowałam i pozostawiłam puste pole. Przyjął. Temu, kto wymyślił te "udoskonalenia" chętnie bym pogratulowała.
wrrr
Praktykant
Posty: 24
Od: 11 kwie 2017, 10:47
Zajmuję się: PS



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 10 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x