Mam w budżecie zaplanowany Rozdział na projekt. Są oczywiście zaplanowane wydatki na wynagrodzenie dla kooredynatora projektu i księgowej (to pracownicy gops) oraz na cztery umowy o dzieło dla osób niebędących pracownikami. Księgowa, która była moja poprzedniczką i wprowadzała ten plan do budżetu wynagrodzenie umów o dzieło rozdzieliła na wynagrodzenie brutto, składki pracodawcy - społeczne i FP.
Jak to jest właściwie z umowami o dzieło - jakie składki są odliczane od brutto i czy są płacone składki przez pracodawcę jak jest to w przypadku umów o pracę?
Jeszcze jeśli można - podobne pytanie do umów zlecenia. Mamy osobę, z którą mamy podpisaną umowę zlecenia również w ramach projektu, kwota wynagrodzenia brutto to 2000 zł, są od tego odliczane składki ZUS, oczywiście podatek i płacone dodatkowe składki obciążające pracodawcę.
Będę wdzięczna za pomoc - jestem bardziej księgowa niż kadrowa, a jak wiadomo w małych gops-ach jedna osoba robi wszystko.