VAT CZĄSTKOWY W OPS - Księgowość

  
Strona 1 z 4    [ Posty: 33 ]

Napisano: 24 lis 2015, 11:48

DOSTAŁAM INFORMACJĘ Z U.GMINY IŻ ZGODNIE Z WYROKIEM TRYB.SPRAWIEDLIWOŚCI UNII EUROPEJSKIEJ Z DN. 29.09.2015R OPS NIE SĄ SAMODZIELNYMI PODATNIKAMI VAT...ALE MUSZĄ KSIĘGOWAĆ SWOJE DOKUMENTY W REJ.ZAKUPU I REJ.SPRZEDAŻY I ZROBIĆ CZĄSTKOWĄ DEKLARACJĘ VAT (TAK SAMO JAK INNE JED.BUDŻETOWE TZN -SZKOŁY,PRZEDSZKOLA) A U.GMINY PO OTRZYMANIU OD WSZYSTKICH JEDNOSTEK BUDŻETOWYCH ZROBI JEDNĄ WSPÓLNĄ DEKLARACJĘ VAT Z U.GMINY .....
CZY WY TEŻ MACIE TAKIE INFORMACJE -NIE WIEM JAK SIĘ DO TEGO ZABRAĆ-BO JEDYNY PRZYCHÓD JAKI MAMY TO JEST Z USŁUG OPIEKUŃCZYCH, KTÓRY WPŁYWA NA KONTO OPS I JEST PRZYCHODEM ZWOLNIONYM-NIENALEŻNIE POBRANE ŚWIADCZENIA I ZASIŁKI TEŻ WPŁYWAJĄ NA KONTO OPS I TYLE Z NASZEJ SPRZEDAŻY....CZY JUŻ KTOŚ ROZGRYZAŁ TEN TEMAT ,ALBO BYŁ NA SZKOLENIU
OLLLA II


Napisano: 24 lis 2015, 11:50

co do sprzedaży to nie mamy vat-u, ale są zakupy. u mnie nie ma żadnych wytycznych
gumi
VIP
Posty: 1859
Od: 17 mar 2015, 8:57
Zajmuję się:

Napisano: 24 lis 2015, 12:07

TAAK TYLKO JA W OTRZYMANYCH WYTYCZNYCH DOSTAŁAM INFORMACJĘ O DOSTOSOWANIU PROGRAMU DO NOWYCH ZMIAN ....A ZA BARDZO NIE WIEM CO MAM PRZEKAZAĆ INFORMATYKOWI JAK MA TEN PROGRAM WYGLĄDAĆ :-(((
OLLLA II

Napisano: 24 lis 2015, 12:14

zapytaj czy w twoim programie księgowym księgując fakturę w dwóch pozycjach (osobno vat i osobno netto), czy można coś zaznaczyć, żeby od razu wskoczyło do rejestru vat. przeważnie programy księgowe mają taką możliwość.
gumi
VIP
Posty: 1859
Od: 17 mar 2015, 8:57
Zajmuję się:

Napisano: 24 lis 2015, 12:18

czy to oznacza , że VAT z FV mamy księgować na koncie 225 ?
Saren

Napisano: 24 lis 2015, 12:20

trzeba się zapytać w gminie, bo skoro nie będziesz dostawać zwrotów vat-u od gminy (bo zakup masz większy niż sprzedaż - chodzi o podatek vat), to będzie ci wisioec to konto., moim zdaniem powinno się księgować tak jak do tej pory, tylko każdą fakturę w dwóch pozycjach (na tych samych kontach), ale kwote osobno netto i osobno vat.
gumi
VIP
Posty: 1859
Od: 17 mar 2015, 8:57
Zajmuję się:

Napisano: 24 lis 2015, 13:12

30 listopada jest w Katowicach szkolenie na które idę. Dam znać co mówili. Wiem, że Gmina ma dać Zarządzenie i wytyczne jak mamy to robić. Najgorsze, że mają prawo odzyskać ten vat 5 lat wstecz. Więc jeśli któraś gmina wpadnie na pomysł bo to są dla nich pieniądze to niezła robota nasz czeka. To nie ma według mnie być księgowane na naszym poziomie tylko rejestry trzeba będzie robić i deklaracje cząstkowe. Ale jak będę po szkoleniu to podzielę się wiedzą.
ilomig1

Napisano: 24 lis 2015, 14:49

SUPER A Z KIM TO SZKOLENIE BO DO KATOWIC NIE MAM DALEKO.....WRAZIE DOPYTAĆ O KWOTY KTÓRE WPŁYWAJĄ NA KONTO NP.NIENALEŻNIE POBRANE ŚWIADCZENIA LUB WPŁATY ZA ZASIŁKI OPIEKUŃCZE CZY TRAKTOWAĆ JE JAKO SPRZEDAŻ NIEUDOKUMENTOWANĄ I ZWOLNIONĄ Z VAT???? A WSZYSTKIE FAKTURKI ZA ZAKUP ART.BIUROWYCH, GOSPODARCZYCH USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH WPISYWĆ W REJ.ZAKUPU JAKO NIE PODLEGAJĄCE ODLICZENIU VAT....ALBO LICZYĆ JAKĄŚ PROPORCJĄ ...
A CO Z PROJEKTAMI UNIJNYMI I VAT-EM NIE KWALIFIKOWALNYM????
CHYBA ZA DUŻO PYTAŃ-BIEDNA SZKOLĄCA:-((((
OLLLA II

Napisano: 24 lis 2015, 15:25

Jeżeli OPS nie ma sprzedaży opodatkowanej, to nie ma się czym przejmować. Praktycznie nie trzeba robić żadnych rejestrów. Jeżeli pojawia się sprzedaż opodatkowana to już wtedy gorzej....................
kkic13

Napisano: 24 lis 2015, 15:50

...ale jeśli JST wpadnie na "genialny" pomysł aby skubać budżet państwa i odzyskiwać VAt to OPS choć nie jest vatowcem, bo nie ma sprzedaży opodatkowanej.... to jest vatowcem, gdyż gmina nim jest. I rejestry prowadzić trzeba będzie plus odpowiednia ewidencja księgowa a szczególnie w zakresie wyceny.

BĘDZIECIE MIELI PRZERABANE JEŚLI TRZEBA BĘDZIE KORYGOWAĆ WSTECZ CENĘ NP. NABYCIA ŚRODKÓW TRWAŁYCH :roll: :shock:

WYROK TSUE DOTYCZY WYŁACZNIE GMINY WROCŁAW .... problem w tym, że w Polsce nie ma takiej gminy.
TWoj



  
Strona 1 z 4    [ Posty: 33 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x