mkaz pisze:no tak, ja tak robię, żeby na przyszłość było łatwiej ten telefon tylko zedytować, a wizualizacja już będzie zrobiona.
Myślisz, że sposób, w jaki ty to robisz, potem bezproblemowo będzie można w systemie to wszystko zedytować, łącznie z wizualizacją karty? Chodzi mi o to, że czy trzeba to będzie nowym wnioskiem robić, czy wszystko mozna poustwawiac tylko tym przyciskiem dot. aktualizacji danych teleadresowych?
Już kiedyś odpowiadałam na pytanie jak takie dane poprawić bez składania wniosku, ale wkleję jeszcze raz. Poniżej wyjaśnienie co zrobić jeżeli jakieś dane na karcie się zmieniły.
Jeżeli błąd popełniono w jednej z następujących danych to kartę (tradycyjną i elektroniczną) należy
ANULOWAĆ: imię pierwsze, imię drugie, nazwisko, data urodzenia, termin ważności, pesel, numer dokumentu tożsamości. Jeżeli błąd popełniono w jednej z poniższych danych to kartę (elektroniczną) należy
ZAKTUALIZOWAĆ: numer telefonu, adres e-mail, lista osób uprawnionych do wizualizacji karty. Poniżej znajduje się opis jak dokonać anulowania lub aktualizacji karty w zależności od potrzeby.
Jeżeli kartę chcemy
ANULOWAĆ należy wejść w zakładkę "Zarządzanie kartami", wyszukać kartę i wybrać dla niej na dole strony "Anuluj kartę" z podaniem powodu "Błąd urzędnika" lub "Błąd wnioskodawcy" w zależności od tego kto popełnił pomyłkę. Taką anulowaną kartę należy następnie znaleźć w zakładce "Zarządzanie kartami", zaznaczyć i wybrać przycisk "Zamów ponownie". Pojawi się pytanie o zmianę danych na karcie i wtedy trzeba odpowiedzieć "Tak" i poprawić ten błąd przed złożeniem nowego zamówienie. Anulowanie zawsze dotyczy zarówno karty tradycyjnej i elektronicznej tj. zawsze trzeba anulować obydwie formy jednocześnie.
Jeżeli kartę chcemy
ZAKTUALIZOWAĆ należy wejść w zakładkę "Zarządzanie kartami", wyszukać kartę i wybrać dla niej na dole strony "Aktualizuj dane teleadresowe". Pojawi się okno pozwalające na modyfikację numeru telefonu, maila i listy uprawnionych. Po zapisaniu dane zostaną przesłane do PWPW i osoba posiadająca kartę powinna otrzymać wiadomość na nowy numer telefonu. Numer karty i dane na niej zawarte nie ulegną zmianie, aktualizacja nie dotyczy bowiem karty tradycyjnej.
W kwestii formalnej ani anulowanie ani aktualizacja nie wymagają składania nowego wniosku. W przypadku aktualizacji można tak jak pisał @michu95 do starego wniosku jako jeden z dokumentów dodać sam załącznik ZKDR-4.