Herka, UBU, Michu95 jak robicie zamówienie mKDR dla dziecka? - Karta Dużej Rodziny

  
Strona 1 z 3    [ Posty: 22 ]

Napisano: 21 lut 2018, 14:33

Witam.

Czy myślicie, że tak jest ok?
Jeśli dziecko nie posiada smartfona, to we wniosku ZKDR-04 wpisuje e-mail rodzica i tel. rodzica. Każę zaznaczyć również X Prezentuj kartę elektroniczną... przy tym dziecku też.
W systemie wtedy również przy tym dziecku, robię wizualizuj właściciela karty i jego oboje rodziców, bo chca widzieć karte tego dziecka. Robię to tak na przyszłość, bo jeśli to dziecko np. za pół roku będzie juz miało telefon to tylko wtedy zaktualizuje to w systemie (usunę tel. rodzica a wpiszę nowy nr dziecka). A wizualizacja wtedy pozostanie bez zmian. Czy ktoś też tak robi?
mkaz
Starszy referent
Posty: 680
Od: 12 cze 2014, 9:41
Zajmuję się:


Napisano: 21 lut 2018, 16:07

Herka - dobre odpowiedzi udziela.. i też pisała na ten temat.

https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57& ... 6&start=10
Herka pisze:Poniżej prześlę pełne wyjaśnienie jak wypełniać ZKDR-4, które powinno rozjaśnić całą sprawę.

Załącznik ZKDR-04 składa się z trzech sekcji. W sekcji pierwszej "Dane wnioskodawcy" powinna zostać wprowadzona osoba składająca wniosek, ta sama która wpisana jest w sekcji "Wnioskodawca" na głównym wniosku. W sekcji drugiej "Dane osoby, której dotyczy oświadczenie" należy wprowadzić dane osoby dla której wnioskujemy o kartę elektroniczną. Jeżeli o kartę wnioskujemy dla dziecka należy wpisać tu dane dziecka. Numer telefonu i adres e-mail mogą zostać tutaj wprowadzone od rodzica jeżeli dziecko nie posiada własnego. W sekcji trzeciej "Dane rodzica lub małżonka rodzica, który będzie mógł wyświetlać na swoim urządzeniu kartę" należy wpisać tych rodziców, którzy chcą na swoim telefonie widzieć kartę dziecka z sekcji "Dane osoby, której dotyczy oświadczenie". W sekcji trzeciej nie trzeba wypełniać wszystkich pól. Jeżeli dziecko nie chce udostępniać karty rodzicom pola trzeba zostawić puste. Dodam jeszcze, że załącznik ZKDR-04 należy złożyć dla każdej osoby dla której wnioskujemy o kartę elektroniczną.

Załącznik ZKDR-04 należy wypełnić dla każdej osoby dla której wnioskujemy o kartę elektroniczną. Jeżeli wypełniamy wniosek np. dla rodzica to w sekcji "Prezentuj kartę elektroniczną osobie, której dotyczy oświadczenie" zaznaczamy TAK (czyli ptaszek przy tym polu). Oznacza to, że rodzic swoją kartę chce widzieć na swoim telefonie.

W przypadku dziecka jeżeli posiada swój telefon i chce z niego korzystać to w sekcji "Prezentuj kartę elektroniczną osobie, której dotyczy oświadczenie" zaznaczamy TAK (czyli ptaszek przy tym polu). Dodatkowo kartę tego dziecka możemy udostępnić rodzicom i robimy to w sekcji "Dane rodzica lub małżonka rodzica, który będzie mógł wyświetlać na swoim urządzeniu kartę".

W przypadku dziecka, które nie posiada swojego telefonu (jest za małe) to w sekcji "Prezentuj kartę elektroniczną osobie, której dotyczy oświadczenie" zaznaczamy NIE (czyli brak ptaszka przy tym polu). W takim przypadku kartę tego dziecka musimy udostępnić jakiemuś rodzicowi i robimy to w sekcji "Dane rodzica lub małżonka rodzica, który będzie mógł wyświetlać na swoim urządzeniu kartę". Dla tego dziecka mimo wszystko musimy wpisać jakiś numer telefonu na który zostanie wysłany kod aktywacyjny. Jeżeli dziecko telefonu nie posiada podajemy telefon i mail rodzica.
michu95 robi tak...
Czyli podsumowując, nie robie nic na zapas. Jeżeli dziecko nie ma telefonu i wnioskodawca-rodzic chce, żeby mógł widzieć kartę swojego dziecka to w załączniku zkdr-04 w sekcji DANE RODZICA LUB MAŁŻONKA RODZICA, KTÓRY BĘDZIE MÓGŁ WYŚWIETLAĆ NA SWOIM URZĄDZENIU MOBILNYM KARTĘ OSOBY, KTÓREJ DOTYCZY OŚWIADCZENIE: wpisuje swoje dane (rodzica dziecka/małżonka rodzica dziecka). Odnośnie dziecka nie zaznacza "Wyświetlaj Kartę elektroniczną na urządzeniu mobilnym osoby, której dotyczy oświadczenie." no bo nie ma telefonu. Jednak jakiś numer telefonu trzeba podać to podaje się telefon np. rodzica, email też rodzica. Jak dziecko będzie miało telefon i rodzic przyjdzie za jakiś czas i mi powie ze chce zaktualizować jego dane to dam mu jeszcze raz załącznik ZKDR-04 i wypełni go jeszcze raz z nową datą oczywiście i wtedy zaznaczy ze "Wyświetlaj Kartę elektroniczną na urządzeniu mobilnym osoby, której dotyczy oświadczenie." to w SI KDR dodam właściciela karty do wyświetlania. Jednak jakbyś robił tak jak robisz teraz, nie wiem czy byłby to błąd, pewnie wnioskodawca by mógł zalogować się na MKDR na nr karty/konto dziecka ale nie wiem co to za sens, gdy masz ułatwienie w formie wizualizacji.
michu95
Starszy referent
Posty: 768
Od: 17 cze 2016, 12:10
Zajmuję się:

Napisano: 21 lut 2018, 16:58

no tak, ja tak robię, żeby na przyszłość było łatwiej ten telefon tylko zedytować, a wizualizacja już będzie zrobiona.
Myślisz, że sposób, w jaki ty to robisz, potem bezproblemowo będzie można w systemie to wszystko zedytować, łącznie z wizualizacją karty? Chodzi mi o to, że czy trzeba to będzie nowym wnioskiem robić, czy wszystko mozna poustwawiac tylko tym przyciskiem dot. aktualizacji danych teleadresowych?
mkaz
Starszy referent
Posty: 680
Od: 12 cze 2014, 9:41
Zajmuję się:

Napisano: 21 lut 2018, 17:39

mkaz pisze:no tak, ja tak robię, żeby na przyszłość było łatwiej ten telefon tylko zedytować, a wizualizacja już będzie zrobiona.
Myślisz, że sposób, w jaki ty to robisz, potem bezproblemowo będzie można w systemie to wszystko zedytować, łącznie z wizualizacją karty? Chodzi mi o to, że czy trzeba to będzie nowym wnioskiem robić, czy wszystko mozna poustwawiac tylko tym przyciskiem dot. aktualizacji danych teleadresowych?
Jak dziecko będzie miało telefon i rodzic przyjdzie za jakiś czas i mi powie ze chce zaktualizować jego dane to dam mu jeszcze raz załącznik ZKDR-04 i wypełni go jeszcze raz z nową datą oczywiście i wtedy zaznaczy ze "Wyświetlaj Kartę elektroniczną na urządzeniu mobilnym osoby, której dotyczy oświadczenie." to w SI KDR dodam właściciela karty do wyświetlania.

chodzi mi o to, czy to rzeczywiście później będzie bezproblemowe...
mkaz
Starszy referent
Posty: 680
Od: 12 cze 2014, 9:41
Zajmuję się:

Napisano: 21 lut 2018, 23:34

Odpowiedziałbym, ale jak kierujesz pytanei do konkretnych osób to nie pomagam :)
naitsyrk85
Starszy referent
Posty: 937
Od: 27 cze 2013, 10:30
Zajmuję się:
Lokalizacja: Świat, Polska

Napisano: 22 lut 2018, 8:45

a to przepraszam, chciałam mieć chwytliwy tytuł tematu:) WSZYSTKICH proszę o dyskusje i podpowiedzi
mkaz
Starszy referent
Posty: 680
Od: 12 cze 2014, 9:41
Zajmuję się:

Napisano: 22 lut 2018, 8:47

@naitsyrk85
Haha xD, nie no bez przesady, chyba nas lubią po prostu xD To ja poproszę o wypowiedz naitsyrk85 :D

@mkaz
Ja już nawet tak zrobiłem.
Przyszła Pani, złożyła wniosek, że dziecko nie ma telefonu. Przy odbiorze kart tradycyjnych, że dziecko ma już telefon i czy mogę dodać to poprosiłem o wypełnienie załacznika ZKDR-04, wpisała na tym załączniku nową datę (aktualną) i dołączyłem do wniosku. Czy dobrze czy źle? Nie wiem, wydaje mi się to logiczne, po to funkcja aktualizacji. Załącznik wypełniła w identyczny sposób tylko, że dodała numer telefonu dziecka, email dziecka i zaznaczyła kratkę "Wyświetlaj kartę..." a dalej normalnie zostawiła rodzica do wizualizacji. Teraz nawet jak tak myślę, to przecież jakby ktoś zmienił numer telefonu to by musial za każdym razem wniosek wypełniać? Bo by się numer telefonu podczas składania wniosku nie zgadzał z aktualnym? ABSURD!! A w przypadku dzieci podajecie przecież nr i email rodzica we wniosku, a tak naprawdę najbardziej się liczy numer z załącznika ZKDR-04, zresztą nie wiem po co to jest powtarzane dwukrotnie - to jest dziwne, a wymagane przez system i jest we wzorze wniosku.
michu95
Starszy referent
Posty: 768
Od: 17 cze 2016, 12:10
Zajmuję się:

Napisano: 22 lut 2018, 9:43

też przestałam pilnować, żeby na głównym wniosku były wpisane maile i telefony, przecież to sen wariata dla wypełniającego, najważniejsze żeby były na załączniku ZKDR-04 i w miejscu gdzie się wypełnia wizualizację w SI KDR
mkaz
Starszy referent
Posty: 680
Od: 12 cze 2014, 9:41
Zajmuję się:

Napisano: 22 lut 2018, 10:48

mkaz pisze:też przestałam pilnować, żeby na głównym wniosku były wpisane maile i telefony, przecież to sen wariata dla wypełniającego, najważniejsze żeby były na załączniku ZKDR-04 i w miejscu gdzie się wypełnia wizualizację w SI KDR
Wydaje mi się, że mimo wszystko ten telefon należy wypełnić. Na wniosku głównym w sekcji "Wnioskodawca" jest pole z numerem telefonu. Jeżeli ktoś wnioskuje o kartę tradycyjną to właśnie na ten numer zostanie wysłana wiadomość SMS, że jego karty oczekują na odbiór. W przypadku wniosku tylko o karty elektroniczne wypełnianie tego pola rzeczywiście nie ma sensu, ale dla wniosków o karty tradycyjne już tak.
SOFTIQ
http://www.softiq.pl
Herka
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 624
Od: 02 sty 2018, 17:03
Zajmuję się: KDR

Napisano: 22 lut 2018, 10:54

mkaz pisze:no tak, ja tak robię, żeby na przyszłość było łatwiej ten telefon tylko zedytować, a wizualizacja już będzie zrobiona.
Myślisz, że sposób, w jaki ty to robisz, potem bezproblemowo będzie można w systemie to wszystko zedytować, łącznie z wizualizacją karty? Chodzi mi o to, że czy trzeba to będzie nowym wnioskiem robić, czy wszystko mozna poustwawiac tylko tym przyciskiem dot. aktualizacji danych teleadresowych?
Już kiedyś odpowiadałam na pytanie jak takie dane poprawić bez składania wniosku, ale wkleję jeszcze raz. Poniżej wyjaśnienie co zrobić jeżeli jakieś dane na karcie się zmieniły.

Jeżeli błąd popełniono w jednej z następujących danych to kartę (tradycyjną i elektroniczną) należy ANULOWAĆ: imię pierwsze, imię drugie, nazwisko, data urodzenia, termin ważności, pesel, numer dokumentu tożsamości. Jeżeli błąd popełniono w jednej z poniższych danych to kartę (elektroniczną) należy ZAKTUALIZOWAĆ: numer telefonu, adres e-mail, lista osób uprawnionych do wizualizacji karty. Poniżej znajduje się opis jak dokonać anulowania lub aktualizacji karty w zależności od potrzeby.

Jeżeli kartę chcemy ANULOWAĆ należy wejść w zakładkę "Zarządzanie kartami", wyszukać kartę i wybrać dla niej na dole strony "Anuluj kartę" z podaniem powodu "Błąd urzędnika" lub "Błąd wnioskodawcy" w zależności od tego kto popełnił pomyłkę. Taką anulowaną kartę należy następnie znaleźć w zakładce "Zarządzanie kartami", zaznaczyć i wybrać przycisk "Zamów ponownie". Pojawi się pytanie o zmianę danych na karcie i wtedy trzeba odpowiedzieć "Tak" i poprawić ten błąd przed złożeniem nowego zamówienie. Anulowanie zawsze dotyczy zarówno karty tradycyjnej i elektronicznej tj. zawsze trzeba anulować obydwie formy jednocześnie.

Jeżeli kartę chcemy ZAKTUALIZOWAĆ należy wejść w zakładkę "Zarządzanie kartami", wyszukać kartę i wybrać dla niej na dole strony "Aktualizuj dane teleadresowe". Pojawi się okno pozwalające na modyfikację numeru telefonu, maila i listy uprawnionych. Po zapisaniu dane zostaną przesłane do PWPW i osoba posiadająca kartę powinna otrzymać wiadomość na nowy numer telefonu. Numer karty i dane na niej zawarte nie ulegną zmianie, aktualizacja nie dotyczy bowiem karty tradycyjnej.

W kwestii formalnej ani anulowanie ani aktualizacja nie wymagają składania nowego wniosku. W przypadku aktualizacji można tak jak pisał @michu95 do starego wniosku jako jeden z dokumentów dodać sam załącznik ZKDR-4.
SOFTIQ
http://www.softiq.pl
Herka
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 624
Od: 02 sty 2018, 17:03
Zajmuję się: KDR


  
Strona 1 z 3    [ Posty: 22 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x