Napisano: 14 maja 2021, 12:35
w wezwaniu miałam:
Zgodnie z § 25 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu "Dobry start” - wójt, burmistrz oraz prezydent miasta ustalający prawo do świadczenia dobry start są obowiązani do samodzielnej weryfikacji drogą elektroniczną, za pośrednictwem ministra właściwego do spraw rodziny, z rejestrów publicznych, w tym z rejestru PESEL, o którym mowa w przepisach o ewidencji ludności oraz drogą elektroniczną, za pośrednictwem ministra właściwego do spraw rodziny, z systemu informacji oświatowej, o którym mowa w przepisach o systemie informacji oświatowej, odpowiednio: informacji, o uczęszczaniu dziecka do szkół i placówek oświatowych, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2017 r. poz. 2159 i 2203)”.
W związku z udostępnieniem przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej usługi elektronicznej SIO MEN polegającej na weryfikacji danych mających wpływ na prawo do przyznanych świadczeń, tutejszy Ośrodek pozyskał informację, że dziecko ... posiada status „nie uczeń”.
Zgodnie z § 27 ust. 2 w/w rozporządzenia „Osoby otrzymujące świadczenie dobry start, instytucje publiczne i organizacje pozarządowe są obowiązane do udzielania, na żądanie organu właściwego, wyjaśnień oraz informacji co do okoliczności mających wpływ na prawo do świadczenia dobry start. ”