Wniosek, a umowa najmu (różnice w powierzchni, wydatkach, it - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 6 ]

Napisano: 05 wrz 2017, 11:47

xxx.pdf
(269.68 KiB) Pobrany 13 razy
- inna powierzchnia,
- inne wydatki,
- balkon i piwnica w powierzchni?,
- 228,41 zł + 300 zł = 520 zł?? serio??
- wydatki potwierdzone z datą sierpniową, a wniosek złożony we wrześniu i od września umowa najmu...
- i wisienka na torcie: umowa najmu składa się z 3 stron (na ostatniej stronie tylko podpisy...).

Pani ma 520 zł specjalnego zasiłku opiekuńczego (decyzji nie widziałam, więc nie wiem na kogo).
Partner bez zarobków...
Dziwna sprawa - sam wynajem (bez wody) to wydatek 520 zł.

Przyjmujecie wniosek, jeśli jeszcze nie ponieśli kosztu? (umowa od 01.09.2017r.)

Od czego zacząć? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie :)
*iskierka*
Praktykant
Posty: 19
Od: 21 mar 2017, 10:30
Zajmuję się: DM


Napisano: 06 wrz 2017, 9:54

Spróbuje Ci podpowiedzieć, bo nikt się nie kwapi :P ale trochę tu niejasności...
*iskierka* pisze:- inna powierzchnia,
Co przez to rozumiesz? gdzie inna powierzchnia?
*iskierka* pisze: balkon i piwnica w powierzchni?,
Balkonu i powierzchni piwnicy nie liczysz do powierzchni użytkowej. Jesli z dokumentów wynika ile wynosi, to po prostu odejmij i wnioskodawca niech poprawi w pkt 5 i zaparafuje.
*iskierka* pisze:228,41 zł + 300 zł = 520 zł?? serio??
A czemu nie? Tylko co to 228,41 zł a co 300 zł?
*iskierka* pisze: wydatki potwierdzone z datą sierpniową, a wniosek złożony we wrześniu i od września umowa najmu...
Nie stoi nic na przeszkodzie, aby sprawdzić, czy wydatki za wrzesień zostały poniesione. Zażądaj rachunków za wrzesień. Jeśli nie zapłacili to niech zapłacą i przyniosą. Wrzesień jeszcze trwa, więc mogą zapłacić i szafa gra.
*iskierka* pisze:i wisienka na torcie: umowa najmu składa się z 3 stron (na ostatniej stronie tylko podpisy...).
Jedynie osoby, które maja pojęcie o administracji mają zaparafowaną każdą stronę umowy. Większość umów zawiera podpisy jedynie na ostatniej stronie. Nie robiłabym z tego problemu.
*iskierka* pisze:(decyzji nie widziałam, więc nie wiem na kogo).
Nic nie stoi na przeszkodzie abys tej decyzji zażądała. Chyba, że pracujesz w OPS ( a nie w UM czy UG), to wiesz to z urzedu...
*iskierka* pisze:Partner bez zarobków...
Bywa... niski dochód, ale dopytaj, weź oświadczenie czy pracuje dorywczo, z czego się utrzymują. Moze korzystają z zasiłków z OPS, wiec ja wtedy nie czepiam się bardzo. Pracownik socjalny zna sytuacje w takich przypadkach i jego można podpytać.
*iskierka* pisze:Przyjmujecie wniosek, jeśli jeszcze nie ponieśli kosztu? (umowa od 01.09.2017r.)
Wniosek musisz przyjąć, nie mozesz odmówić. Wystarczy, że wezwiesz do uzupełnienia braków. Niech dostarczą (tak, jak już wspomniałam) rachunki poniesione za wrzesień. DM i tak będzie od października.
Maxima
VIP
Posty: 3060
Od: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE

Napisano: 06 wrz 2017, 10:26

Właśnie czekam, czekam i nikt się nie odzywa :(
Pomocny miał być scan dokumentów, który przesłałam na stronę, a jednak go nie widać.

We wniosku 27,03m, a w umowie 27m (pokój, kuchnia, korytarz, łazienka, balkon, piwnica).

We wniosku łączna kwota wydatków: 281,66 zł (potwierdza spółdzielnia), a na umowie 220 zł przekreślone i poprawione na 228,41 zł + opłata za wodę + odstępne 300 zł. Dalej zapis: "łącznie 520 zł do 10-tego każdego miesiąca"??.

Umowa najmu od 01.09.2017r., a wydatki potwierdzone dnia 29.08.2017r. (jak jeszcze nie było umowy najmu i poniesionego wydatku).

Dziewczyna ma 520 zł zasiłku opiekuńczego. Przeprowadziła się z innej gminy. Jej partner bez zarobków. Sam wynajem 520 zł + woda + prąd + żywność... No i piękne zdjęcie z pobytu w Holandii...

Planuję ich wezwać do złożenia wyjaśnień:
- z czego żyją,
- poprawić umowę najmu (aneks lub nowa umowa),
- wniosek jeszcze raz do spółdzielni - niech wpiszą datę wrześniową.


Ps. Dziękuję Maxima za pomoc :) Czy coś jeszcze mogę zrobić w sprawie?
Załączniki
xxx.pdf
Scan
(269.68 KiB) Pobrany 7 razy
*iskierka*
Praktykant
Posty: 19
Od: 21 mar 2017, 10:30
Zajmuję się: DM

Napisano: 06 wrz 2017, 10:45

*iskierka* pisze:We wniosku 27,03m, a w umowie 27m (
Czy Spółdzielnia wydaje tzw. aneksy lub zawiadomienia o opłatach? Tam powinien być dokładny metraż lokalu. Do każdego wniosku żądam tego dokumentu, on wiele wyjasnia.

Koniecznie ich wezwij, albo pisz, że przyjdziesz na wywiad. Niech się wytłumaczą z czego się utrzymują i skąd mieli kasę na pobyt w Holandii :)
Nie ma chyba konieczności poprawiania umowy, jesli dostarczyliby ten dokument ze spółdzielni, ani tez poprawiania daty na wniosku. Wystarczy że dostarczą rachunki, że zapłacili za wrzesień.
*iskierka* pisze:Umowa najmu od 01.09.2017r., a wydatki potwierdzone dnia 29.08.2017r. (jak jeszcze nie było umowy najmu i poniesionego wydatku).
Może za wrzesień zapłacili już pod koniec sierpnia, gdy podpisywali umowę? Zapytaj o to.
Maxima
VIP
Posty: 3060
Od: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE

Napisano: 06 wrz 2017, 10:48

i zapytaj jeszcze czy to mieszkanie, w którym wczesniej mieszkali w innej gminie też wynajmowali (żeby nie okazało się, że ich własność ...).
W takim przypadku warto byłoby iść na wywiad i odebrać ośw. o stanie majątkowym. Moga mieć jakieś tajemnice :)
Maxima
VIP
Posty: 3060
Od: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE

Napisano: 06 wrz 2017, 11:11

Bardzo, bardzo dziękuję :D

Ps. Informację o opłatach od spółdzielni mam - 27,03m.
*iskierka*
Praktykant
Posty: 19
Od: 21 mar 2017, 10:30
Zajmuję się: DM



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 6 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x