wpłata bezpośrednio od dłużnika - Księgowość

Strona 1 z 2    [ Posty: 11 ]

Napisano: 21 paź 2015, 15:37

Mam ogromny problem.
Mamy dużą wpłatę na konto bezpośrednio od komornika. Pracownicy merytoryczni twierdzą (po szkoleniach), że takie wpłaty należy odsyłać komornikowi a nie dzielić po nowemu i przekazywać odsetki i 60% do BP. Czy wpłatę od Pana X można na podstawie np. pisma od komornika przesłać do komornika? Może bezpieczniej odesłać Panu X i niech sam rozlicza się z komornikiem?
Anna5

Napisano: 21 paź 2015, 20:32

mam ten sam problem, wyslalam do komornika i juz nic nie zwrocil wszystko sobie potrącil na koszty postępowania, nie wiem jak prawidlowo robic i jak ksiegowac
ija

Napisano: 22 paź 2015, 7:18

Ja też jestem po szkoleniu i prowadzący na wstępie zaznaczył, że nie ma żadnej podstawy prawnej aby przesyłać do komornika należności otrzymane bezpośrednio od dłużnika.
basiabasia

Napisano: 22 paź 2015, 9:39

My wpłatę rozksięgowujemy u siebie a komornika powiadamiamy pismem
Agniecha2

Napisano: 22 paź 2015, 10:10

Dziękuję za odpowiedzi. Znów co szkolenie, to inna interpretacja - koszmar. Może ktoś jeszcze się wypowie?
Anna5

Napisano: 22 paź 2015, 14:00

Czy w ustawie jest zapis, że wpłaty bezpośrednie od dłużników ( z pominięciem komornika) należy przekazywać komornikowi?
Wiemy jak dzielić bo o tym ustawa mówi wyraźnie. Ciekawe co zrobisz jeśli dłużnik będzie uważał ze ma spłacone zaległości FA a wy będziecie nadal go " ścigać " i odda was do sądu gdzie pokaże swoje wpłaty. Co nas obchodzą koszty komornicze, to sprawy komornika i bez obaw na pewno je sobie ściągnie.
olega

Napisano: 22 paź 2015, 14:16

przepisy dot: egzekucji pozwalaja na to aby przyjąc wpłatę od dłużnika , a koszty komornicze tak i tak go nie ominą , przecież komornik zawsze uzgadnia zadłużenia z OPS-em
dcz

Napisano: 23 paź 2015, 9:54