Nienależnie pobrany FA. PILNE BARDZO PROSZĘ O POMOC - Księgowość

Strona 1 z 2    [ Posty: 14 ]

Napisano: 21 paź 2015, 10:05

Witam wszystkich
Bardzo proszę o pomoc ponieważ jestem bardzo początkującą księgową i nie chciałabym popełnić błędu.
Mam decyzję w sprawie nienależnie pobranego świadczenia z FA.
Mam należność główną, odsetki, koszty upomnienia. Nie zostało to ściągnięte ale z bieżącego okresu zasiłkowego będzie potrącane. Proszę pomóżcie mi to zaksięgować. Część dotyczy roku ubiegłego więc oddaję to do Urzędu Wojewódzkiego. Nie wiem tylko jak księgować potrącenie bo fizycznego wpływu na konto nie ma, na liście świadczeniobiorców osoby nie ma ale jest ściągnięcie do wysokości uzyskanego świadczenia.
kacha2

Napisano: 21 paź 2015, 11:37

to co dotyczy roku ubiegłego przypisujesz:
221/720 85212/0970 wł - należność główna
221/720 85212/0920 wł - odsetki
130/221 wpłata
222/130 przekazanie do gminy, a gmina do UW
kup ja nie przypisuję, dopiero w chwili wpłaty 130/720 85219/0690 wł - i to zostaje w mojej gminie

to co dotyczy roku bieżącego
240/410 85212/3110 zl - należność główna
221/720 85212/0920 wł - odsetki
130/240 i 130/130 z "-" zapis techniczny (NG)- będzie na wznowienie wydatków
130/221 odsetki
222/130 przekazanie odsetek (odsetki zawsze się oddaje do UW)

i do tego wszystkiego jeszcze zrobić odpis długu dłużnikowi na kwotę NP
Miłka

Napisano: 21 paź 2015, 13:01

Byłoby ok ale od paru lat ewidencję przychodów finansowych, w tym odsetek za zwłokę w zapłacie należności należy prowadzić przy użyciu konta 750 - „Przychody finansowe”. Konto 720 „Przychody z tytułu dochodów budżetowych” służy do ewidencjonowania wszystkich pozostałych przychodów w tym z tytułu podatków, składek, opłat i innych dochodów pobieranych przez budżet państwa.
basiabasia

Napisano: 21 paź 2015, 13:25

ups :) faktycznie miałam na myśli konto 750 do odsetek
Miłka

Napisano: 21 paź 2015, 13:27