wstrzymania i wznowienia - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 4 ]

Napisano: 23 paź 2014, 8:15

Witam
Mam następujący problem. Jeden z wnioskodawców zawsze opłaca z opóźnieniem i dodatek miał od 1.03 do 30.08. Za marzec i kwiecień wystąpiła niedopłata o czym zostałem poinformowany przez zarządcę. Nastąpiło wstrzymanie. Po 2 miesiącach otrzymałem pismo od zarządcy, że uregulował za marzec i kwiecień, ale wystąpiła niedopłata za maj i czerwiec, więc wznowiłem i ponownie wstrzymałem. Identycznie było w lipcu i sierpniu (za które wnioskodawca ma obecnie wstrzymane wypłaty). Decyzja jak wiadomo wygasła z końcem sierpnia.
Czy za te ostatnie 2 miesiące też przysługuje wypłata wnioskodawcy jeżeli ureguluje w ciągu 3 miesięcy od wydania decyzji wstrzymującej, czy środki za lipiec i sierpień przepadają z dniem wygaśnięcia decyzji pierwotnej?

i drugie pytanie

Problem dotyczy również informacji o wystąpieniu zaległości, ale tu problem jest następujący.
Wnioskodawcy decyzja wygasła w październiku i ostatnim dniem wypłat tej decyzji był 10.10.2014, a zawiadomienie o wystąpieniu zaległości otrzymałem dopiero 14 października, czyli po ostatnich wypłatach.
Co w takim przypadku zrobić?
Wstrzymać nie bardzo jest co, bo wszystkie pieniądze już przelane.
Czy powinienem tylko zawiadomić zarządcę, że nie ma już czego wstrzymywać, czy mimo wszystko wydać decyzję wstrzymującą?

Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam
Proszę o pomoc


Napisano: 23 paź 2014, 9:32

Odnośnie pierwszej części pytania, ja zrobiłabym tak:
Skoro decyzja przyznająca wygasła, to nie ma podstaw do wypłaty wstrzymanego dodatku. Natomiast uregulowanie zaległości powstałych w trakcie przyznania dodatku mieszkaniowego i po wygaśnięciu decyzji jest potrzebne aby przyznać dodatek mieszkaniowy na kolejny okres. - ja tak interpretuję art 7 ust. 12. I jeśli miałam wstrzymanie wypłaty dodatku i potem wygaszenie decyzji to jeśli ktoś za jakiś czas przychodzi z nowym wnioskiem to mu odmawiam powołując się na ten artykuł. Wiem, że zaraz ktoś napisze że inaczej interpretuje, bo tam jest zapis o ponowne wystąpienie, ale ja robię tak.

Co do drugiej części pytania to zależy jakich miesięcy dotyczy zaległość, bo jeśli w październiku dostałeś informacje o zaleganiu za sierpień i wrzesień, to ja napisałabym pismo, czy zatelefonowała do zarządcy aby zwrócił wypłacony dodatek za październik, bo już się nie należał i zrobiłabym wstrzymanie od 1 października. Natomiast jeśli zaległość dotyczy września i października, to niestety nic nie wstrzymasz, a komuś po porostu "udało się', a na szkoleniu Pani mówiła że może robić tak przy każdej decyzji w dwóch ostatnich miesiącach i nie ma zbytnio co mu zrobić.
Pozdrawiam
slapi
Stażysta
Posty: 107
Od: 09 paź 2014, 11:00
Zajmuję się: dm/de/kadry/płace

Napisano: 23 paź 2014, 14:30

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Może jeszcze ktoś się wypowie?
Co do drugiej części co byście zrobili? Napisali zarządcy pismo, że wszystkie wypłaty były zrealizowane i nie ma co wstrzymywać?
Pozdrawiam
Proszę o pomoc

Napisano: 24 paź 2014, 11:18

Ad.1 Sądzę, ze zarządca źle zgłasza Ci zaległości! Zasada jest taka: są zaległości za marzec i kwiecień wstrzymujesz od maja. Jeśli strona zaplaciła w np. 01 czewca za marzec i kwiecień, ale nie zaplaciła za maj to nie ma podstaw aby odwiesić, poneiważ termin za maj już upłynął 10.V. Jeśli za maj zapłaci np 15 czerwca to dalej nie ma podstaw aby odwiesić , bo musiałby zapłacić również za czerwiec - termin za czerwiec jest do 10.VI.
Jednym słowem zaległości można odwiesić jeśli zapłacone są te 2 miesiące zgłoszone i uregulowane są opłaty bieżące (ja wymagam kwoty brakującej do DM). W przeciwnym razie wychodzi tak jak u ciebie: zawieszanie i odwieszanie na okrągło.
Ad.2 Zgadzam się ze slapi. Nie ma co zawieszać. Ja nie informuję zarządcy o tym fakcie. Przesyłam zarządcy tylko kopię dec. o zawieszeniu - jeśli zawieszam.
BooBoo



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 4 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x