Napisano: 06 kwie 2023, 9:52
PYTANIE
Dnia 13.06. wpłynęła informacja od zarządcy domu - spółdzielni, że strona nie wniosła opłat kolejno za kwiecień i maj br. - wystąpiły zaległości.
Czy organ może rozpatrzyć wniosek złożony dnia 30.05.2022 r.?
Jak powinno wyglądać dalsze postępowanie w tej sprawie?
ODPOWIEDŹ
Organ realizujący zadania z zakresu u.d.m., powinien rozpatrzeć wniosek strony o przyznanie dodatku mieszkaniowego i podjąć rozstrzygnięcie w formie decyzji administracyjnej. Okoliczność posiadania zaległości w opłatach za mieszkanie nie stanowi przeszkody w ubieganiu się o przyznanie dodatku mieszkaniowego i nie wyklucza możliwości jego przyznania.
"Dodatkiem mieszkaniowym, którego wypłata może zostać wstrzymana, może być wyłącznie ten dodatek, w okresie wypłacania którego doszło do powstania zaległości w opłatach za lokal. Zaległości te muszą zatem powstać (a nie wyłącznie istnieć) w okresie, w którym osoba ta korzysta z dodatku przyznanego jej aktualnie realizowaną (wykonywaną) decyzją." (por. wyrok WSA we Wrocławiu z 21.02.2017 r., IV SA/Wr 11/16, LEX nr 2258472). Reasumując, w przedstawionym stanie faktycznym sprawy, organ realizujący zadania z zakresu u.d.m., powinien rozpatrzeć wniosek strony o przyznanie dodatku mieszkaniowego i podjąć rozstrzygnięcie w formie decyzji administracyjnej. Stronie postępowania może przysługiwać dodatek mieszkaniowy, jeżeli są w niej spełnione przesłanki, uprawniające do świadczenia, określone w przepisach szczegółowych u.d.m. Okoliczność posiadania zaległości w opłatach za mieszkanie nie stanowi przeszkody w ubieganiu się o przyznanie dodatku mieszkaniowego i nie wyklucza możliwości jego przyznania.
Osoba miała przyznany dodatek mieszkaniowy do dnia 31.05.2022 r. W dniu 30.05.2022 r. złożyła wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego na okres od 01.06.2022 r. do 31.12.2022 r.
w lexie znalazłam