Witam, mam pytanie dotyczące postępowania w przypadku wstrzymania pomocy dla klienta, który przestaje się do niej kwalifikować np. traci status bezrobotnego. Chodzi mi o sam schemat postępowania bo spotkałem się z dwiema metodami. W momencie utraty statusu bezrobotnego (zapomniał o terminie stawiennictwa) i braku innych przesłanek do kontynuowania pomocy, klient przestaje być uprawniony do świadczeń. Czy wniosek o zakończenie świadczeń piszecie na druku wywiadu i pozostawiacie go bez podpisu klienta (wniosek „z urzędu”)? Trudno, żeby klient podpisał taki wywiad, który jest na jego niekorzyść. Czy może wstrzymanie świadczeń następuje u Was na podstawie notatki służbowej? To drugie rozwiązanie wydaje mi się lepsze, bo w sumie wywiad bez wniosku klienta , bez wizyty w jego mieszkaniu i bez jego podpisu trochę traci sens. I tak nie będzie w nim nic więcej niż na notatce.
Ok, ale jeśli się nie zgłasza do wyjaśnień to jak przeprowadzasz wywiad? Nie ma przecież wniosku klienta, nie będzie przeprowadzony w jego miejscu zamieszkania, nie będzie też jego podpisu. Oprócz samego druku, będzie to mieć niewiele wspólnego z wywiadem.
Wywiad jest konieczny do przyznania i odmowy - zgodnie z uops. Tu wszczynasz postepowanie o czym informujesz pisemnie klienta, dajesz mu czas na wypowiedzenie się. Jeśli nie skorzysta, twoja adnotacja urzędowa ( termin: Notatka służbowa odszedł do lamusa ). Do tego kopia wyslanego do klienta pisma ze zwrotką.
Oczywiście jesli jest możliwość - możesz zrobić wywiad, tego nie zabraniają:)