wydatki nie za cały miesiąc

Wybrane tematy:
Deputat węglowy zaświadczenie o dochodach Emerytura w marcu Potrącenie nadpłaty świadczenia uzupełniającego proszę sprawdzcie Śmierć zarządcy co dalej?
:-)
VIP
Posty: 3758
Rejestracja: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE
Kontakt:

wydatki nie za cały miesiąc

Post autor: :-) »

umowa najmu jest od 18 kwietnia 2025 r. wniosek będzie złożony w maju...czy biorę całość wydatków bo tak potwierdzi zarządca i tak wynika z umowy najmu? Czy jeśli wnioskodawca mówi, że płacił niecałe wydatki to jednak muszę teraz coś przeliczyć :oops:
Maxima
VIP
Posty: 3136
Rejestracja: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE
Kontakt:

Re: wydatki nie za cały miesiąc

Post autor: Maxima »

Mogą ustalić okres rozliczeniowy od 18 do 17 dnia miesiaca. Skoro w ten sposob w kwietniu zapłacił całość to policzyłabym.
Natomiast jeśli zapłacił część i tak potwierdzi zarządca to liczyć tą cześć, niestety.
W tej Twojej sytuacji, skoro zarządca potwierdził całość, to po co wnikać? nie pytaj o nic tylko przyjmij ;)
:-)
VIP
Posty: 3758
Rejestracja: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE
Kontakt:

Re: wydatki nie za cały miesiąc

Post autor: :-) »

Maxima pisze: 30 kwie 2025, 11:47 Mogą ustalić okres rozliczeniowy od 18 do 17 dnia miesiaca. Skoro w ten sposob w kwietniu zapłacił całość to policzyłabym.
Natomiast jeśli zapłacił część i tak potwierdzi zarządca to liczyć tą cześć, niestety.
W tej Twojej sytuacji, skoro zarządca potwierdził całość, to po co wnikać? nie pytaj o nic tylko przyjmij ;)
święta prawda :D
brodafix
Podinspektor
Posty: 1944
Rejestracja: 26 lip 2016, 8:34
Zajmuję się: DM
Kontakt:

Re: wydatki nie za cały miesiąc

Post autor: brodafix »

umowa najmu jest od 18 kwietnia 2025 r. wniosek będzie złożony w maju...czy biorę całość wydatków bo tak potwierdzi zarządca i tak wynika z umowy najmu? Czy jeśli wnioskodawca mówi, że płacił niecałe wydatki to jednak muszę teraz coś przeliczyć
z komentarza DodMieszkU Manjura-Niśkiewicz 2022, wyd. 6 ;)

"(...) Chodzi tutaj o wydatki za pełny miesiąc. W praktyce zdarzają się niekiedy przypadki złożenia wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego w tym samym miesiącu, w którym nastąpiło uzyskanie tytułu prawnego do zajmowanego lokalu. Na przykład wnioskodawca 10 lipca zawiera umowę najmu lokalu mieszkalnego i – chcąc uzyskać dodatek mieszkaniowy od sierpnia – w lipcu składa wniosek. Mimo iż w miesiącu, w którym złożony został wniosek, wnioskodawca nie opłacił całego czynszu, podstawę obliczenia dodatku mieszkaniowego winno stanowić świadczenie przeliczone za pełny miesiąc. Czynsz jest bowiem z reguły świadczeniem okresowym i powinien być płacony z góry, a mianowicie: gdy najem ma trwać nie dłużej niż miesiąc – za cały czas najmu, a gdy najem ma trwać dłużej niż miesiąc albo gdy umowa najmu była zawarta na czas nieoznaczony – miesięcznie, do 10. dnia miesiąca (por. art. 669 KC). Czynsz za niepełny miesiąc występuje zatem tylko w przypadku, gdy umowa najmu jest zawarta na okres krótszy niż 1 miesiąc. Wskazanie we wniosku, iż chodzi o wydatki za ostatni miesiąc, tj. miesiąc, w którym składany jest wniosek, stanowi jedynie punkt odniesienia do prawidłowego obliczenia wydatków w przypadku zmiany ich wysokości. Częste są bowiem sytuacje zmiany wysokości czynszu lub innych opłat ponoszonych w związku z zajmowaniem lokalu mieszkalnego już po złożeniu wniosku, lecz przed wydaniem decyzji. Nie ma natomiast żadnych podstaw prawnych do przyjęcia za podstawę obliczenia dodatku mieszkaniowego wydatków poniesionych za niepełny miesiąc.
:-)
VIP
Posty: 3758
Rejestracja: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE
Kontakt:

Re: wydatki nie za cały miesiąc

Post autor: :-) »

ło matko :shock:
tylko ostatnie zdanie zrozumiałam :lol:
:-)
VIP
Posty: 3758
Rejestracja: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE
Kontakt:

Re: wydatki nie za cały miesiąc

Post autor: :-) »

:-) pisze: 07 maja 2025, 10:10 ło matko :shock:
tylko ostatnie zdanie zrozumiałam :lol:
no dobrze....ale jeśli ktoś ma wydatki za pełny miesiąc ale nie zapłacił...też jest dyskusja...czy mają być opłacone czy tylko naliczone... :o
brodafix
Podinspektor
Posty: 1944
Rejestracja: 26 lip 2016, 8:34
Zajmuję się: DM
Kontakt:

Re: wydatki nie za cały miesiąc

Post autor: brodafix »

no dobrze....ale jeśli ktoś ma wydatki za pełny miesiąc ale nie zapłacił...też jest dyskusja...czy mają być opłacone czy tylko naliczone...
ale to już byłooo ;)

ponownie ta sama Manjura:

2. Wydatki poniesione.
W komentowanym przepisie art. 6 ust. 1 DodMieszkU ustawodawca posłużył się sformułowaniem "wydatki poniesione". Mimo użytego określenia "poniesione" nie chodzi o świadczenia, które wnioskodawca już poniósł, tylko o świadczenia okresowe ponoszone przez gospodarstwo domowe w związku z zajmowaniem lokalu mieszkalnego, co wynika z art. 6 ust. 3 DodMieszkU.

Art. 7 [Organ przyznający]
1. Dodatek mieszkaniowy przyznaje, na wniosek osoby uprawnionej do dodatku mieszkaniowego, wójt, burmistrz lub prezydent miasta, w drodze decyzji administracyjnej. Do wniosku dołącza się deklarację o dochodach gospodarstwa domowego za okres 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz dokumenty potwierdzające wysokość ponoszonych w miesiącu poprzedzającym dzień złożenia wniosku wydatków związanych z zajmowaniem lokalu mieszkalnego.


Art. 6 [Wysokość dodatku]
1. Wysokość dodatku mieszkaniowego stanowi różnicę między wydatkami, o których mowa w ust. 3-6, przypadającymi na normatywną powierzchnię użytkową zajmowanego lokalu mieszkalnego, a kwotą wydatków poniesionych przez osobę ubiegającą się o dodatek mieszkaniowy w wysokości:


3. Wydatkami poniesionymi przez osobę ubiegającą się o dodatek mieszkaniowy są świadczenia okresowe ponoszone przez gospodarstwo domowe w związku z zajmowaniem lokalu mieszkalnego.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2025, 10:58 przez brodafix, łącznie zmieniany 1 raz.
:-)
VIP
Posty: 3758
Rejestracja: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE
Kontakt:

Re: wydatki nie za cały miesiąc

Post autor: :-) »

tak wiem...było :)
ale poniesione nie oznacza opłacone...wiem, że dużo się mówiło o tym...różne czytałam komentarze i orzeczenia i dalej głupia :lol: ;)
brodafix
Podinspektor
Posty: 1944
Rejestracja: 26 lip 2016, 8:34
Zajmuję się: DM
Kontakt:

Re: wydatki nie za cały miesiąc

Post autor: brodafix »

tak wiem...było :)
ale poniesione nie oznacza opłacone...wiem, że dużo się mówiło o tym...różne czytałam komentarze i orzeczenia i dalej głupia :lol: ;)
:)

mój ostateczny argument na njbardziej zatwardziałych : nad weryfikacją czy wydatki są opłacone czuwa zarządca :) nie nasza to rola
:-)
VIP
Posty: 3758
Rejestracja: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE
Kontakt:

Re: wydatki nie za cały miesiąc

Post autor: :-) »

ale zarządca wpisuje łączą kwotę wydatków za ostatni miesiąc...mam nadzieję, że są opłacone ;) i nie wnikam
ODPOWIEDZ