zakup kserokopiarki o wartości 6000 zł

Wybrane tematy:
Ukraina-nowa klasyfikacja budżetowa Czyste powietrze Wynagrodzenie AOON Św. Wychow. - pracownik , czy zmieniacie stanowisko ile przechowujecie schronienie z usługami opiekuńczymi
Ania80
Stażysta
Posty: 139
Rejestracja: 14 mar 2017, 15:43
Zajmuję się: księgowość
Kontakt:

zakup kserokopiarki o wartości 6000 zł

Post autor: Ania80 »

Planujemy zakup kserokopiarki, orientacyjny koszt zakupu to 6000zł brutto. Czy wg nowych przepisów o jednorazowym umorzeniu do kwoty 10.000 mogę ją zaksięgować na koncie 013 i jednorazowe umorzenie 072?
Kachna
Praktykant
Posty: 37
Rejestracja: 23 mar 2017, 9:19
Zajmuję się: księgowa
Kontakt:

Re: zakup kserokopiarki o wartości 6000 zł

Post autor: Kachna »

Oczywiście,że tak. Chyba że Wasza polityka rachunkowości nie pozwala na taki zapis.
TWoj
Podinspektor
Posty: 1480
Rejestracja: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:
Kontakt:

Re: zakup kserokopiarki o wartości 6000 zł

Post autor: TWoj »

...i finansujesz z paragrafu 605
Ania80
Stażysta
Posty: 139
Rejestracja: 14 mar 2017, 15:43
Zajmuję się: księgowość
Kontakt:

Re: zakup kserokopiarki o wartości 6000 zł

Post autor: Ania80 »

pani skarbnik w uchwale zmieniła nam plan z zakupów inwestycyjnych na wydatki bieżące, uchwała zaakceptowana przez RIO, więc będę tak księgować, na par.4210
TWoj
Podinspektor
Posty: 1480
Rejestracja: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:
Kontakt:

Re: zakup kserokopiarki o wartości 6000 zł

Post autor: TWoj »

...no to strzał w stopę Pani Skarbnik, gdyż są akurat nowe interpretacje MF odwołujące się do art 7 UOR i opisu pod paragrafem 614.

Będziesz mieć zawyżone wydatki bieżące, a kupujesz przecież środek trwały.

Upss... :roll:
Ania80
Stażysta
Posty: 139
Rejestracja: 14 mar 2017, 15:43
Zajmuję się: księgowość
Kontakt:

Re: zakup kserokopiarki o wartości 6000 zł

Post autor: Ania80 »

paragraf 6140: Z wydatków na cele inwestycyjne wyodrębnione zostały zakupy. W paragrafach: 605, 607, 611 i 613 ujmuje się wydatki na inwestycje, bez zakupów inwestycyjnych, które należy klasyfikować odpowiednio w paragrafach: 606, 608, 612 i 614. Zakupy te odnoszą się do środków trwałych niezaliczonych do pierwszego wyposażenia, których wartość początkowa jest wyższa od kwoty określonej w art. 16f ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a odpisy amortyzacyjne od tych środków trwałych nie są dokonywane jednorazowo lub gdy od nich nie dokonuje się odpisów amortyzacyjnych w przypadkach określonych w tej ustawie.
Z tego co czytam w wyjaśnieniu to moja kserokopiarka będzie tańsza niż 10.000 zł, a ten paragraf odnosi się do środków trwałych powyżej wartości 10.000 zł
mk1
Podinspektor
Posty: 1018
Rejestracja: 05 kwie 2017, 14:09
Zajmuję się: księgowa
Kontakt:

Re: zakup kserokopiarki o wartości 6000 zł

Post autor: mk1 »

też mi się wydaje że skoro wzrosła ta graniczna wartość z 3.500 na 10.000 to jesli kupujemy środek trwały do 10.000 to płacimy z paragrafu 4210 a jeśli powyżej 10.000 to z 6060.
Ania80
Stażysta
Posty: 139
Rejestracja: 14 mar 2017, 15:43
Zajmuję się: księgowość
Kontakt:

Re: zakup kserokopiarki o wartości 6000 zł

Post autor: Ania80 »

no dokładnie, wczoraj przejrzałam uchwały na BIP jednostek z mojego powiatu i wszyscy zrobili zmiany w budżecie z par.6060 na 4210 w pierwszych miesiącach 2018 roku, w polityce też mam zapis, że do wartości 10.000 księguję na koncie 013 i jednorazowe umorzenie
zosia42
Referent
Posty: 208
Rejestracja: 17 wrz 2017, 18:13
Zajmuję się: Księgowość
Kontakt:

Re: zakup kserokopiarki o wartości 6000 zł

Post autor: zosia42 »

Środek trwały zwiększona wartość powyżej 10.000, pozostałe środki trwałe do 10.000 umarzane jednorazowo księgowane z wydatków bieżących paragraf 4210.Pozdrawiam :)
TWoj
Podinspektor
Posty: 1480
Rejestracja: 10 maja 2016, 15:48
Zajmuję się:
Kontakt:

Re: zakup kserokopiarki o wartości 6000 zł

Post autor: TWoj »

...a zatem wszystscy macie naruszenie art 7 UOR bo nie nacie jednorazowej amortyzacji.

Z opisu pod paragrafem 614 jasno wynika, iż 605 służy do środków trwałych amortyzowanych jenorazowo a 605 do amortyzowanych planowo.

Na koncie 011 księguje się te środki, których nie księguje się na koncie 013, bo tu mają być środki trwałe amortyzowane jednorazowo. A na 011 planowo.

Na koncie 080 ujmuje się środki trwałe w budowie. Od 2012 roku zmieniono przepis z opisem konta 080 w celu uniknięcia wątpliwości interpretacyjnych. Ale Wy nadal macie to źle i zawyżacie wydatki bieżące zaniżając wydatki majątkowe.

Normalnie kabaret....
ODPOWIEDZ