W grudniu 2021 r. nie zostało nic opłacone, a wnioskodawca wykazał to jako poniesiony wydatek.
Art. 6 ust. 1 ustawy o DM mówi, że: "Wysokość dodatku mieszkaniowego stanowi różnicę między wydatkami, o których mowa w ust. 3-6, przypadającymi na normatywną powierzchnię użytkową zajmowanego lokalu mieszkalnego, a kwotą wydatków
poniesionych przez osobę ubiegającą się o dodatek mieszkaniowy (...)"
Więc wydatki z m-ca poprzedzającego miesiąc składania wniosku powinny być opłacone.
Posiada duże zaległości za rok 2021 za śmieci oraz wodę.
te zaległości nie mają wpływu na przyznanie świadczenia.
Co w takim przypadku zrobić?
wezwać wnioskodawcę do udokumentowania poniesionych wydatków w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku , a w przypadku braku stosownego potwierdzenia , pozostawić wniosek bez rozpoznania z uwagi na nieusunięcie braków formalnych