Witam wszystkich,
proszę o poradę na temat rozwiąznia jeśli chodzi o fakturę.
A więc tak:
Przyszła kobieta i złożyła wniosek na dodatek mieszkaniowy, do tego dołączyła fakturę z tauronu za okres rozliczeniowy 10.06.2014 - 09.12.2014. Istotne jest to, że wygląda na to, że w tym własnie okresie miała 2 umowy zwarte tzn.:
-pierwszy cennik sprzedawcy obowiązywał - od 02.01.2012 roku do 30.11.2014
-drugi cennik od 01.12.2014 - do 30.11.2016
Wynika z tego, ze skończyła się umowa i zawarła drugą, na podobnych warunkach ale jak wiadomo stawki itd. po 2 latach uległy zmianie. W związku z tym na fakturze zamiast jednej tabelki z takimi danymi jak : energia elektryczna czynna całodobowa, opłata handlowa, opłata dystr. zm. całodobowa FIGURUJĄ DWIE.
Jedna pod drugą, zawierają takie same nazwy towaru i usługi, natomiast pierwsza dotyczy okresu od 10.06. do 30.11 a druga już od 30.11. do 31.12. W pierwszej tabeli jest łaczne podsumowanie kwh jako 410, natomiast w drugiej 21. Czy powinnam wyliczyć tej Pani ryczałt z tej drugiej tabelki (bo późniejszy okres) a pierwsza pominąć? Nie powinnam chyba liczyć jej dwa razy wartości: energi elektrycznej całodobowej oraz opłaty dystr. zm. całodobowej?
Tak z ciekawości wyliczyłam sobie na próbę różne ceny np założyłam takie sytuacje:
- pierwsza sytuacja wyliczona z pominięciem 2 tabelki, kwh (410), ryczałt: 0,5795
-druga sytuacja wyliczona z pominięciem 1 tabelki, kwh (21),ryczałt: 0,5406
- połączone 2 tabelki razem, tzn. suma wszystkich razem kwh (410+21 =431), ryczałt: 0,5776
Czy mogę się dowiedzieć jak postępujecie w takich sytuacjach?